Decadencia (2015)

Mexico
Drama / Romantiek

geregisseerd door Joaquin Rodriguez
met Nataly Umaña, Alejandro Estrada en Roberto Palazuelos

Anabel is een jonge mooie vrouw die haar ideaal om model te worden in duigen zag vallen. Nu verdient ze de kost met flauwe betekenisloze klusjes als hostess. Wanneer ze de jonge miljonair Oskar ontmoet valt ze als een blok voor hem. Een stomende relatie begint waarbij Oskar Anabel over de hele wereld meeneemt naar zwoele en exotische locaties.

Deze Drama / Romantiek (Erotiek is zeker ook van toepassing) film uit Mexico zag ik toevallig op "Film 1" voorbijkomen en het is eigenlijk een soort van Mexicaanse variant op "Fifty Shades of Grey (2015)", waarbij het in deze film draait om Anabel (Nataly Umaña), welke een mooie jonge vrouw is met een gewone baan (het promoten van "Atlantico" Rum) en welke aan Yoga doet. Ze maakt door een bijna auto-ongeluk kennis met de jonge charmante en schatrijke Oskar (Alejandro Estrada). Als de twee elkaar leren kennen, wordt Anabel verliefd op Oskar, maar komt ze er al snel achter dat hij duistere seksuele verlangens heeft en ook drogeerd hij haar.

Net zoals "Fifty Shades of Grey" stelt ook deze verfilming qua verhaal weinig voor (eveneens een dertien in een dozijn voorspelbaar clichématig verhaal, welke regelmatig saai en langdradig is), maar de mooie rondborstige Nataly Umaña die vrijwel continue met hoge hakken en zwarte sexy kleding (o.a. zwarte panty's) rondloopt (m.u.v. de strandscène op Cancún, waar ze rondloopt in een sexy witte bikini), maakt het één en ander nog goed en gelukkig is zij ook een aantal keren bloot te bewonderen (eerste keer na circa 15 minuten).

Deze verfilming is overigens minder preuts dan "Fifty Shades of Grey", want er zit best veel bloot in en niet alleen van Nataly Umaña. Wat daarbij meegenomen is, is dat vrijwel alle vrouwen (vooral te zien in nachtclubs) in deze film rondborstig zijn. De meesten zullen in werkelijkheid dan waarschijnlijk ook "Puta's" zijn.

Origineel is het allemaal niet want bij het gemaskerde bal (waarin overigens veel bloot is te zien) moest ik gelijk denken aan de Drama / Mystery film "Eyes Wide Shut (1999)". De soundtrack welke vaak te horen is, is vreselijk en ook zijn de meeste dialogen niet van een hoog niveau en zijn ze meestal ook vrij kort, maar er zat wel één ietwat komische dialoog (m.b.t. Oksar) bij tussen Anabel en haar vriendin Claudia (Samantha Godoy):

Claudia: Ik wil best zijn grasveld wel zijn.
Anabel: Wat bedoel je ?
Claudia: Dan kan hij zijn bot diep in mij begraven.

Het laatste gedeelte waarbij er strubbelingen ontstaan tussen Anabel en Oskar en zij erachter komt (althans iemand zegt het tegen haar, want zij is in het algemeen best dom en naïef) dat ze gedrogeerd en misbruikt wordt door hem, was flauw en slecht en zal misschien nog een vervolg opleveren, omdat ze namelijk zwanger is.

Al met al een matige en weinig originele Drama / Romantiek film die twee sterke punten heeft, namelijk de mooie rondborstige Nataly Umaña met haar prachtige lichaam en het rijkelijk aanwezige bloot.

P.S. in het echte leven zijn Nataly Umaña en Alejandro Estrada met elkaar getrouwd.

avatar van Winterklaar
Onvoorstelbaar saai.