Tazzeka (2018)

Frankrijk / Marokko

geregisseerd door Jean-Philippe Gaud
met Mahdi Belemlih, Ouidad Elma en Olivier Sitruk

Elias groeide op in het Marokkaanse dorp Tazzeka en leerde de geheimen van de traditionele Marokkaanse keuken kennen door zijn grootmoeder die hem grootbracht. Jaren later inspireert een ontmoeting met een chef-kok uit Parijs en een jonge vrouw genaamd Salma hem om van huis weg te gaan. In Parijs wordt Elias geconfronteerd met onzekerheid in het werk en financiële problemen, omdat hij een immigrant is zonder papieren. Maar hij vindt ook vriendschap bij Souleymane, die helpt zijn passie voor koken nieuw leven in te blazen.