Bobby Robson: More Than a Manager (2018)

Alternatieve titel: Bobby Robson: Meer Dan een Manager

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Sport

geregisseerd door Gabriel Clarke en Torquil Jones
met Gary Lineker, Paul Gascoigne en Ronaldo

Portret van één van de grootste voetbaltrainers uit de Engelse geschiedenis. Via archiefbeelden en interviews met zijn collega's, ex-pupillen en familie ontstaat een beeld van een uitermate geliefde sportman die als een vader was voor veel spelers en voetbal ademende en leefde.

Prachtige vent. In het voetbal toch wel 1 van de meer aimabele mensen die er rondliepen.

Helaas werd hij niet bepaald overal even netjes behandeld (Barca, Newcastle) waardoor zn trainerscarriere eigenlijk door anderen best wel onnodig is gesloopt.

avatar van depri83
Geweldige sympathieke kerel inderdaad.

Eigenlijk geweldig gepresteerd bij al zijn werkgevers, ook zijn laatste jaar bij PSV 98/99, toen hij het vreemdelingenlegioen wat toen bij PSV op het veld stond toch naar CL kwalificatie leidde.

avatar van Partyboooi
Mooie docu over een gerespecteerde, vriendelijke man in het voetbal. Verplichte kost voor iedere (beginnende) coach zou ik zeggen. Veel van te leren !