• 8.299.773 stemmen

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Albert Jan van Rees

Met onder meer: Tjitske Reidinga, Bracha van Doesburgh en Guy Clemens

IMDb beoordeling: 6,1 (578)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 20 september 2018

Plot Doris

Doris Doorenbos is een gescheiden vrouw met twee kinderen. Aan de vooravond van haar vijfenveertigste verjaardag is Doris op een dood punt aanbeland. Terwijl de mensen om haar heen carrière maken en drukke, volwassen levens leiden, is er van Doris’ eigen dromen maar weinig terechtgekomen….

imageimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 20 september in de bioscoop (eOne)

avatar van Quentin

Quentin

Vreemd dat Esmé Lammers niet terug mocht komen voor deze film, aangezien ze ook de oorspronkelijke tv-serie regisseerde en pas nog succes in dit genre had met Soof 2 (2016).

avatar van gotti

gotti

Misschien wilde ze gewoon niet?

avatar van limelight73

limelight73

Nou, dit zal weer een toppertje worden. ?

avatar van Margreet

Margreet

Flinterdun verhaal, wel redelijk vermakelijk. Stompzinnig om uit Amsterdam via de Bloemendaalse Zeeweg naar Kootwijk te rijden, maar oké.

Bélon

Er zitten mannen in de zaal

Fluisterden een paar dames op middelbare leeftijd. En ze lachten ook (die mannen). Maar niet al te vaak -net als de meeste vrouwen- want dit was me toch een partij voorspelbaar dat het eigenlijk een belediging voor de kijker is. En ik was best toe aan iets luchtigs na een enorm zwartgallige film. Luchtig was het ook wel maar deze film is het equivalent van een meubelfolder doorbladeren op de WC of zo. Die kinderen leken ook echt heel erg op hun moeder maar niet heus, dat waren een partij filmkinderen zeg Acteerwerk was meestal OK en hij duurde niet al te lang dus...

Bélon schreef:

Luchtig was het ook wel maar deze film is het equivalent van een meubelfolder doorbladeren op de WC of zo. Acteerwerk was meestal OK en hij duurde niet al te lang dus...

Hopelijk heb je een abonnement haha! Er zit een klein kansje in dat ik deze ook mee pak, maar dat is eigenlijk puur om de tijd even te killen.

Het is in ieder geval niet super vervelend wat ik uit je recensie begrijp.

Bélon

Ik heb idd een abonnement (Cinevillepas) en ik heb deze film gezien in het kader van een filmvoornemen voor 2018:

Bélon schreef:

Wel heb ik als voornemen alle Nederlandse films die via Cineville-pas te zien zijn in Rotterdam te gaan zien

( Filmvoornemens 2018 )

Ik kan je nu alvast verklappen dat ik dat in 2019 niet weer ga doen

Doris is niet super vervelend want je kunt gerust even naar de WC, een broodje halen etc. en weer terugkomen en je zult niets wereldschokkends gemist hebben

Bélon schreef:

Hahaha, een echte must-see dus zo te horen! Ik snap dat je dat voornemen niet aanhoud, we hebben best goede films zo nu en dan maar ook veel van die standaard romantische comedy filmpjes inderdaad met bovendien niet het beste acteerwerk.

Bélon

Doris komt binnen op nr. 2 van de FDN Top 30 met tot nu toe een opbrengst van €881.069. Dat is volgens mij al dik 2.5x meer dan b.v. een "Redbad" in het laatje heeft gebracht. Zo te zien zijn standaard rom com films wel een veilige investering in Nederland (deze is van Talpa Fictie dus die kan de doelgroep direct via de kijkbuis bereiken dat is ook een marketing-pré uiteraard)

@ Mescaline : ik hoop dat dit wel een aardige Nederlandse film gaat worden: Niemand in de Stad (2018) want tot nu toe was het een zeer matig jaar voor de Nederlandse film.

Mescaline

Veilige films doen het helaas vaak goed, het spreekt een groter publiek aan.

Dat ziet er wel interessant uit ja, voor mij is voorlopig de beste van Nederlandse bodem van dit jaar Bankier van het Verzet.

Maar laten we niet te veel offtopic gaan haha!

avatar van Ste*

Ste*

Ik heb een Vue Pass, dus is geen geld aan verloren als ik deze ga zien. Ga denk ik morgen, lijkt me op zich wel oke, beetje Soof-achtig, maar niet wereldschokkend natuurlijk.

avatar van Ste*

Ste*

Een uitermate simpel filmpje, maar het heeft daardoor ook heel weinig dat vervelend kan zijn. Kijkt dus best oke weg, alleen het laatste kwartier gaat wat lang duren omdat het toch allang duidelijk is waar het heengaat.

Een hap slik weg RTL 4 product dat duidelijk is gemaakt om Tjitske Reidinga een rol te geven die haar past als een jas, maar ach, het is best oke als je iets luchtigs wil zien.

avatar van pierre18

pierre18

Goed geregisseerd en het geluid was ook voor een Nederlandse film weer eens goed, de teksten waren te verstaan. Maar dat is dan ook alles. Gefeliciteerd, je kan het verhaal op een post-it sticker schrijven en het is te simpel voor woorden. Het gebeuren lijkt wel geschreven voor Tjitske, zo goed past ze bij deze anti-held rol. (Jelka van Houten had ook gekund). Desondanks kennen we haar nu wel in dit soort rollen en is echt niet verrassend meer. Dat is de hele film niet en de grappen zijn redelijk maar ook die soort momenten kennen we wel.

Al met al. 13 in een dozijn.

avatar van Suzanne88

Suzanne88

Deze film mij ook wat tegen. Af en toe heb ik wel gelachen maar ik had er veel meer van verwacht. Het tempo was traag.. had meer uit te halen geweest voor mijn gevoel

avatar van 93.9

93.9

Niet goed. Niet leuk. Niet goed geacteerd.

Een film zonder al te veel poespas zoals het in reallife kan gaan. Tjitske zonder makeup en met uitgroei. Heb met dr moeten lachen. Beetje voorspelbaar allemaal maar ach ik hou van Tsjitske.

avatar van Lakte

Lakte

Helaas moest ik verplicht met een vriendin naar deze film toe omdat ik met haar naar Bankier van het Verzet was geweest en het was geen pretje, vond het niks aan.

Het enige positieve was dat Monique van de Ven in deze film speelt ?

avatar van geminy

geminy

Redelijk. Kabbelt wat voort op 1 zelfde lijn zonder echte hoogtepunten. Behalve 1 geniale scene. Een 5je.

avatar van Ato1964

Ato1964

Vermakelijk Nederlandse film, toch vind ik het meer een film op tv dan in de bioscoop. Tjitske maakt de film nog leuk (alhoewel ik meer grappen had verwacht) Verder doorsnee verhaal en ook wat ongeloofwaardig.

Plotseling worden vrienden verliefd op elkaar, tenminste eerst Doris en dan toch haar tegenspeler.

avatar van Waku

Waku

Simpel en cliche matige romcom die wel lekker weg kijkt. Niet meer of minder. 2.5*/3*

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

De serie was echt ontzettend leuk (8/10), veel humor en onhandige herkenbaarheid. De enige reden dan ik de film (die matig begon) niet al na een half uur heb uitgezet. De film moest een romantische film worden met een verhaal dat gewoon niet boeiend of interessant is. Humor komt er amper bij kijken (wel 2 erg leuke momenten) en voor een film van nog geen 1,5 uur duurt het gewoon allemaal al erg lang. Het kabbelt allemaal maar wat voort... Geen aanrader.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Nee, dit was het niet. Heb veel betere rom coms gezien. We hebben deze film vanaf Videoland gezien en zit dus bij ons abbo in. We betalen natuurlijk wel een percentage voor de film, maar lang niet zoveel als bij de overige 4 streamingdiensten, waar je bij 1 tevens de duurste 5.99 en bij de overige 4.99 betaalt. Laat staan dat je deze film in de bioscoop gaat zien voor een dikke 10 euro. Eeuwig zonde van je geld voor zo"n film.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

We worden echt doodgegooid met Nederlandse komedies van zeer slechte kwaliteit, dus mijn verwachtingen lagen niet bepaald hoog. Op zich viel deze film nog mee, Tjitske Reidinga heeft op sommige momenten wel iets aandoenlijks en schattigs, ze irriteert in ieder geval niet. Soms had ik wel zoiets van: Mens, laat die kerel toch gaan!, maar dat heeft meer met haar personage te maken dan met haarzelf als actrice. 'Ik heb een hele onsamenhangende vorm aangenomen. Ik ben een soort vla.'... Mijn humor is het niet echt. De scène met het 'kleuterarmbandje' vond ik dan wel weer grappig. Steeds weer datzelfde bomenlaantje waar gefilmd wordt, alsof er geen andere locaties in Nederland bestaan. De Jane Austen-scènes zijn niet om aan te zien, laat dat maar aan de Engelsen over denk ik dan.

avatar van Wouter

Wouter

Weer zo’n Nederlandse poster met de regisseur niet op de juiste plek in het credit block.

avatar van gotti

gotti

Geen megalomane producent dit keer die met de eer strijkt.

avatar van Bubblez

Bubblez

Ik vond het wel een lieve film. Geen overdreven humor zoals je deze vaak ziet in Nederlandse films (denk aan Phileine Zegt Sorry), maar best puur vermaak.

Ben hierdoor enthousiast geworden om de serie te gaan kijken.

avatar van Elchapo

Elchapo

Vrij voorspelbaar filmpje,wel luchtig en geinig......3 stars.

avatar van mrklm

mrklm

De 45-jarige Doris [Tjitske Reidinga] is net gescheiden en heeft voor haar gevoel haar handen vol aan haar dochter Sien [Hendrikje Nieuwerf] en Willem [Tarik Moree] om zich bezig te houden met een nieuwe relatie. Dan is het nogal lastig dat ze zo vaak droomt van ex-vriend Tim [Guy Clemens] en dat ze hem zo vaak tegen het lijf loopt. Sterke nog: de twee pikken het contact weer op en hoewel er duidelijk weer een klik blijkt te zijn (ook met de kinderen) durven Doris en Tim het niet aan om ook maar te spreken over een serieuze relatie. Spin-off van de gelijknamige televisieserie is verfrissend in de no-nonsense benadering van het leven van een gescheiden veertiger. Het is bovendien prettig dat de tieners eens een keer geen obstakel vormen en dat het scenario zich louter richt op de onzekerheden van twee veertigers en je hoopt bovendien oprecht voor Doris en Tim dat ze zich daar overheen kunnen zetten. Goed voor een brede glimlach. En dat is wat een romantische komedie behoort te doen.