Doris (2018)

Nederland

geregisseerd door Albert Jan van Rees
met Tjitske Reidinga, Bracha van Doesburgh en Guy Clemens

Doris Doorenbos is een gescheiden vrouw met twee kinderen. Aan de vooravond van haar vijfenveertigste verjaardag is Doris op een dood punt aanbeland. Terwijl de mensen om haar heen carrière maken en drukke, volwassen levens leiden, is er van Doris’ eigen dromen maar weinig terechtgekomen….

Vanaf 20 september in de bioscoop (eOne)

avatar van Quentin
Vreemd dat Esmé Lammers niet terug mocht komen voor deze film, aangezien ze ook de oorspronkelijke tv-serie regisseerde en pas nog succes in dit genre had met Soof 2 (2016).

Misschien wilde ze gewoon niet?

avatar van limelight73
Nou, dit zal weer een toppertje worden.

Flinterdun verhaal, wel redelijk vermakelijk. Stompzinnig om uit Amsterdam via de Bloemendaalse Zeeweg naar Kootwijk te rijden, maar oké.

Bélon
Er zitten mannen in de zaal

Fluisterden een paar dames op middelbare leeftijd. En ze lachten ook (die mannen). Maar niet al te vaak -net als de meeste vrouwen- want dit was me toch een partij voorspelbaar dat het eigenlijk een belediging voor de kijker is. En ik was best toe aan iets luchtigs na een enorm zwartgallige film. Luchtig was het ook wel maar deze film is het equivalent van een meubelfolder doorbladeren op de WC of zo. Die kinderen leken ook echt heel erg op hun moeder maar niet heus, dat waren een partij filmkinderen zeg Acteerwerk was meestal OK en hij duurde niet al te lang dus...

Bélon schreef:
Luchtig was het ook wel maar deze film is het equivalent van een meubelfolder doorbladeren op de WC of zo. Acteerwerk was meestal OK en hij duurde niet al te lang dus...

Hopelijk heb je een abonnement haha! Er zit een klein kansje in dat ik deze ook mee pak, maar dat is eigenlijk puur om de tijd even te killen.
Het is in ieder geval niet super vervelend wat ik uit je recensie begrijp.

Bélon
Ik heb idd een abonnement (Cinevillepas) en ik heb deze film gezien in het kader van een filmvoornemen voor 2018:

Bélon schreef:

Wel heb ik als voornemen alle Nederlandse films die via Cineville-pas te zien zijn in Rotterdam te gaan zien
( Filmvoornemens 2018 )

Ik kan je nu alvast verklappen dat ik dat in 2019 niet weer ga doen

Doris is niet super vervelend want je kunt gerust even naar de WC, een broodje halen etc. en weer terugkomen en je zult niets wereldschokkends gemist hebben

Bélon schreef:

Hahaha, een echte must-see dus zo te horen! Ik snap dat je dat voornemen niet aanhoud, we hebben best goede films zo nu en dan maar ook veel van die standaard romantische comedy filmpjes inderdaad met bovendien niet het beste acteerwerk.

Bélon
Doris komt binnen op nr. 2 van de FDN Top 30 met tot nu toe een opbrengst van €881.069. Dat is volgens mij al dik 2.5x meer dan b.v. een "Redbad" in het laatje heeft gebracht. Zo te zien zijn standaard rom com films wel een veilige investering in Nederland (deze is van Talpa Fictie dus die kan de doelgroep direct via de kijkbuis bereiken dat is ook een marketing-pré uiteraard)

@ Mescaline : ik hoop dat dit wel een aardige Nederlandse film gaat worden: Niemand in de Stad (2018) want tot nu toe was het een zeer matig jaar voor de Nederlandse film.

Mescaline (moderator)
Veilige films doen het helaas vaak goed, het spreekt een groter publiek aan.
Dat ziet er wel interessant uit ja, voor mij is voorlopig de beste van Nederlandse bodem van dit jaar Bankier van het Verzet.
Maar laten we niet te veel offtopic gaan haha!

avatar van Ste*
Ik heb een Vue Pass, dus is geen geld aan verloren als ik deze ga zien. Ga denk ik morgen, lijkt me op zich wel oke, beetje Soof-achtig, maar niet wereldschokkend natuurlijk.

avatar van Ste*
Een uitermate simpel filmpje, maar het heeft daardoor ook heel weinig dat vervelend kan zijn. Kijkt dus best oke weg, alleen het laatste kwartier gaat wat lang duren omdat het toch allang duidelijk is waar het heengaat.

Een hap slik weg RTL 4 product dat duidelijk is gemaakt om Tjitske Reidinga een rol te geven die haar past als een jas, maar ach, het is best oke als je iets luchtigs wil zien.

avatar van pierre18
Goed geregisseerd en het geluid was ook voor een Nederlandse film weer eens goed, de teksten waren te verstaan. Maar dat is dan ook alles. Gefeliciteerd, je kan het verhaal op een post-it sticker schrijven en het is te simpel voor woorden. Het gebeuren lijkt wel geschreven voor Tjitske, zo goed past ze bij deze anti-held rol. (Jelka van Houten had ook gekund). Desondanks kennen we haar nu wel in dit soort rollen en is echt niet verrassend meer. Dat is de hele film niet en de grappen zijn redelijk maar ook die soort momenten kennen we wel.
Al met al. 13 in een dozijn.

avatar van Suzanne88
Deze film mij ook wat tegen. Af en toe heb ik wel gelachen maar ik had er veel meer van verwacht. Het tempo was traag.. had meer uit te halen geweest voor mijn gevoel

avatar van 93.9
Niet goed. Niet leuk. Niet goed geacteerd.

avatar van Conny de Brouwer
Een film zonder al te veel poespas zoals het in reallife kan gaan. Tjitske zonder makeup en met uitgroei. Heb met dr moeten lachen. Beetje voorspelbaar allemaal maar ach ik hou van Tsjitske.

avatar van Lakte
Helaas moest ik verplicht met een vriendin naar deze film toe omdat ik met haar naar Bankier van het Verzet was geweest en het was geen pretje, vond het niks aan.

Het enige positieve was dat Monique van de Ven in deze film speelt

Redelijk. Kabbelt wat voort op 1 zelfde lijn zonder echte hoogtepunten. Behalve 1 geniale scene. Een 5je.

Vermakelijk Nederlandse film, toch vind ik het meer een film op tv dan in de bioscoop. Tjitske maakt de film nog leuk (alhoewel ik meer grappen had verwacht) Verder doorsnee verhaal en ook wat ongeloofwaardig.

Plotseling worden vrienden verliefd op elkaar, tenminste eerst Doris en dan toch haar tegenspeler.

Simpel en cliche matige romcom die wel lekker weg kijkt. Niet meer of minder. 2.5*/3*

avatar van Mr. Chiel
De serie was echt ontzettend leuk (8/10), veel humor en onhandige herkenbaarheid. De enige reden dan ik de film (die matig begon) niet al na een half uur heb uitgezet. De film moest een romantische film worden met een verhaal dat gewoon niet boeiend of interessant is. Humor komt er amper bij kijken (wel 2 erg leuke momenten) en voor een film van nog geen 1,5 uur duurt het gewoon allemaal al erg lang. Het kabbelt allemaal maar wat voort... Geen aanrader.