Doris (2018)

Nederland

geregisseerd door Albert Jan van Rees
met Tjitske Reidinga, Bracha van Doesburgh en Guy Clemens

Doris Doorenbos is een gescheiden vrouw met twee kinderen. Aan de vooravond van haar vijfenveertigste verjaardag is Doris op een dood punt aanbeland. Terwijl de mensen om haar heen carrière maken en drukke, volwassen levens leiden, is er van Doris’ eigen dromen maar weinig terechtgekomen….

Flinterdun verhaal, wel redelijk vermakelijk. Stompzinnig om uit Amsterdam via de Bloemendaalse Zeeweg naar Kootwijk te rijden, maar oké.

avatar van Ste*
Een uitermate simpel filmpje, maar het heeft daardoor ook heel weinig dat vervelend kan zijn. Kijkt dus best oke weg, alleen het laatste kwartier gaat wat lang duren omdat het toch allang duidelijk is waar het heengaat.

Een hap slik weg RTL 4 product dat duidelijk is gemaakt om Tjitske Reidinga een rol te geven die haar past als een jas, maar ach, het is best oke als je iets luchtigs wil zien.

avatar van Ebenezer Scrooge
We worden echt doodgegooid met Nederlandse komedies van zeer slechte kwaliteit, dus mijn verwachtingen lagen niet bepaald hoog. Op zich viel deze film nog mee, Tjitske Reidinga heeft op sommige momenten wel iets aandoenlijks en schattigs, ze irriteert in ieder geval niet. Soms had ik wel zoiets van: Mens, laat die kerel toch gaan!, maar dat heeft meer met haar personage te maken dan met haarzelf als actrice. 'Ik heb een hele onsamenhangende vorm aangenomen. Ik ben een soort vla.'... Mijn humor is het niet echt. De scène met het 'kleuterarmbandje' vond ik dan wel weer grappig. Steeds weer datzelfde bomenlaantje waar gefilmd wordt, alsof er geen andere locaties in Nederland bestaan. De Jane Austen-scènes zijn niet om aan te zien, laat dat maar aan de Engelsen over denk ik dan.