Romina (2018)

Mexico
Horror / Thriller

geregisseerd door Diego Cohen
met Francisca Lozano, Oliver Nava en Arantza Ruiz

Een groep adolescenten besluit een uitstapje te doen. Het moet een excursie worden in de vrije natuur. Ze kamperen op een plaats waar er ook andere jongeren van dezelfde school zijn. De spanning onder de studenten zal leiden tot de seksuele agressie van een meisje, waardoor verschillende daden van extreem geweld ontketend worden.

Teaser

avatar van mcdaktari
Hier ben ik wel benieuwd naar. De trailer belooft een aardige horror film. Vanavond eens voor gaan zitten.

avatar van 606
2 hele lage stemmen, goed smaken verschillen maar zo heel slecht vind ik het tot nu toe nog niet.

avatar van mikey
F13th rip off. No Budget. Off screen kills. Rape/revenche. Verhaal lijkt tijdens de opnames te zijn verzonnen. Zat me af te vragen of de film een schoolproject was of zo.

avatar van 606
Begin was het beste van de film, rest echt slecht.

avatar van umbra
Het stak nogal rommelig in elkaar, het idee op zich kon een lekkere gore slasher opleveren, maar daarvoor is alles te ondermaats. Ook kloppen veel dingen gewoon niet, visueel is het ook pure trash. Hadden ze nu het gore meer in de kijker gezet, dan heb je nog iets, nu is het echt een non-film. Ik hou wel van psychopaten en slasher movies, dus daarom kon ik deze al bij al nog eenvoudig uitzien en ga ik hem zowaar nog een kleine 4/10 geven.

Deze heb ik met pijn en moeite uitgezeten.
Alles wat een film slecht kan maken zit er wel in.

avatar van mcdaktari
Echt waar ja, wat is dit een slechte film. De trailer doet anders vermoeden maar laat je niet misleiden door de trailer want het is het kijken gewoon niet waard. En dat meen ik echt. Gewoon links laten liggen.

Best oké.

Niet op het niveau van Cohen's vorige, dat is wel een beetje jammer. Honeymoon was toen wel een erg leuke ontdekking, deze is eerder een middle-of-the-pack filmpje. Wel met een klein twistje, maar eigenlijk niet genoeg om echt te overtuigen.

Vervelende jeugd die gaat kamperen, zeker niet het meest originele gegeven. De film doet z'n best om te verwijzen naar films als Friday the 13th, maar eigenlijk heeft het enkel qua opzet daar wat mee te maken, qua afwikkeling hoeft je geen gemaskerde mythische killer in het bos te verwachten.

Cohen gaat redelijk grafisch te werk, al komen de feitelijke moorden eigenlijk nooit in beeld. De aftermath ervan wel gelukkig. Verder een sfeervolle locatie en aardige soundtrack, acteurs zijn ook bekwaam al zijn de meeste personages redelijk onuitstaanbaar.

Het is verder ook zo voorbij. Redelijk filler, niet meer, niet minder.

avatar van Elchapo
Wat een ongelooflijke bagger!!!!!!!! Wat dacht die regisseur eigenlijk??????? Even proberen I spit on your grave te overtreffen????? Dit gaat toch nergens over!!!! De trailer belooft je een lekker filmpje,de realiteit is SLAAPVERWEKKEND.....0.5 stars.

Onderhond schreef:
Cohen gaat redelijk grafisch te werk, al komen de feitelijke moorden eigenlijk nooit in beeld. De aftermath ervan wel gelukkig. *
Bedoel je de laatste moord? Die was off screen. En heel belabberd off screen bovendien met dat bakje siroop in haar gezicht. Je zag namelijk duidelijk dat het met de hand was gegooid.

eerdere moorden ben je (de kijker) inderdaad geen getuige van, de laatste paar wel. Wat ook een doodzonde is natuurlijk.

Nee, ik bedoel dat de moorden inderdaad off-screen gebeuren, maar de toegetakelde lijken wel vol in beeld komen. En redelijk grafisch ook.

avatar van mikey
Klopt de lijken zijn inderdaad gelardeerd met wat slachtafval.

avatar van horizons
Zo rampzalig was dit toch niet?

Dat off screen geslagen wordt is positief.

Meest ranzige bakje siroop of niet, dat je een met geplet hoofd-bloed gezicht kust
lol

Zwolle84
Erg overdreven score. Het is geen hoogvlieger, maar zeker wel een fijn tussendoortje. Vooral qua sfeer en gore (ook al is die bewuste scène vooral humoristisch) steekt het prima in elkaar.

5 kwartiertjes waar niemand zich een buil aan kan vallen, zou je denken.

avatar van jippie2010
Oke, ondanks alle waarschuwingen ga ik me er toch aan wagen

avatar van jippie2010
Oke, ik heb er inderdaad spijt van gekregen.
Een low-budget horrorfilm die uit pure armoede en onkunde maar kiest voor een licht artistieke benadering. Het camerawerk is rommelig en het plot (inclusief twist) is karig. De soundtrack begint nog aardig maar vliegt naar mate de film vordert steeds verder uit de bocht. Wat blijft er dan nog over? Bar weinig. *1.0

avatar van mjk87
Film begint wel heel aardig met leuke ideetjes van de regie, maar zakt uiteindelijk steeds verder weg. Niet heel boeiend, maar ook niet spannend, creepy of smerig. Visueel pover en ondanks het breedbeeld erg benauwend op de verkeerde manier. Vreemd verhaal verder ook. Wel lekker kort dus echt vervelen deed ik me niet, maar het hield ook niet over. 2,0*.

avatar van Gwen37
Wat een baggerfilm zeg. De moeite nie waard om te kijken

avatar van Shadowed
Bagger.

Begint inderdaad nog best aardig. Al is het amateurisme al gelijk voelbaar en weet je al vanaf minuut 15 dat dit waarschijnlijk super slecht gaat worden. En dat is dit ook, erg erg slecht. Cohen kan maar beter stoppen, want een simpele low budget horror kan hij niet.

Slechts de opening is wat beter. Daarna gaat de film in een steile lijn naar beneden. Acteren wilde ik in de auto nog wel geloven, daarna gaan ze zich onmenselijk gedragen en is het opeens heel slecht. De aftermath van de kills zijn misschien wel goor, het in beeld brengen ervan is niet aanwezig en heel simpel.

Soms is zelfs de wind hoorbaar in de camera, en daarmee faalt dat ook. De regisseur wil duidelijk zijn talent laten zien, dat is niet gelukt. Vermijden deze bagger, als ik dit wist, was ik er nooit aan begonnen.

avatar van DjFrankie
Dit was inderdaad niet goed, en ook nog veel onlogica. Bv hoe kan het zijn dat niemand bereik heeft, maar wel een foto van zijn geliefde kan doorsturen. Hoe kan zo'n meisje iemand sterker zijn als die chauffeur van die auto? 1 klap tegen het been en daarna is hij meteen vastgebonden. Nee niet goed.

avatar van Rafasol
Een groep vrienden gaat kamperen in een bos/aan een meer, eentje komt niet opdagen en bepaalde personages vind je al meteen irritant. Op zich alle goede ingrediënten voor een standaard slasher.

Maar de uitwerking is toch minnetjes. Klopt niet allemaal, visueel zwak, verhaal kon beter uitgewerkt worden. Je hebt het gevoel dat je dit ook wel had kunnen uitvinden en dit een schoolprojectje was.

De film duurde niet lang en stoorde mij niet super hard, dus voor tussendoor kan dit wel eens, ik wilde hem niet uitzetten ofzo.

Maar meer dan 1.5/5 ga ik hem niet geven, anders zou ik andere films, die bvb 2.5 kregen tekort doen. Er moet nog wat onderscheid blijven, wat niet makkelijk is bij een score op 5 met een interval van 0.5 punten.

avatar van Donnie Vallermee
Dit was echt een verhaal van niks! Het gaat letterlijk nergens over.
Het begin is iets waar de rest van de film niet meer op teruggekeken wordt (de ondervraging) en over het waarom mevrouw Romina dit doet weet niemand.
Net als die ‘Diego’ op het eind. Wie is dat? En wat heeft hij er mee te maken?
Je ziet niets, er is geen logica en het is onlogisch wat ‘DJFrankie’ ook al zegt; niemand heeft bereik maar een appje sturen gaat ‘ineens wel’ ???

Verschrikkelijke bagger.

Ik wil eigenlijk 0,5 ster geven maar mijn opties blijven beperkt tot 1-5.

avatar van The_Shadowless_Man
Door de slechte recensies wilde ik deze maar overslaan, maar een vriend van me zei dat hij dit best wel een gave film vond. Achteraf bleek dat dus een grap te zijn, want wat was dit een slechte film zeg.

Het duurt veel te lang voordat een iets gebeurd, en als er iets gebeurd is het allemaal offscreen. Camerawerk is slecht (zo zie je bijvoorbeeld rond de 15 min de cameraman door de autospiegel).

Acteerwerk is slecht. En de lijken bewegen en ademen ook nog eens.

Nee, ik bepaal voortaan zelf of ik een film wil gaan kijken of niet, want nogmaals dit was echt bagger.

avatar van BlueJudaskiss
Niet best, maar zó slecht als hierboven wordt beschreven vond ik het ook weer niet.

Ik werd aanvankelijk gillend gek van dat hysterische geouwehoer in de auto, de eerste vijf minuten, maar er komt wat meer rust in tent zodra de twee viespeuken Romina uit de titel gaan begluren. Ik vond ook wel dat er een zekere chemie was tussen de jonge hoofdrolspelers. Hier en daar wat sfeer, maar het blijft een botte en lelijke film - ik kom er steeds vaker achter dat ik geen fan ben van Zuid-Amerikaanse horror / splatter.

avatar van check-raise
Is zo slecht nog niet...

avatar van leatherhead
Nergens hoogstaand, maar het gemiddelde is inderdaad wel wat overdreven. Simpel slashertje met wat leuke gory momenten, de scene met de steen op het einde was redelijk hilarisch. Wel wat jammer dat de moorden an sich veelal off-screen plaatsvinden, daar had de film toch wat meer punten moeten scoren. Budget zal wel een factor zijn. Verder wel vermakelijk, leuke setting, groepje lekker vervelend slachtvee en een aardige soundtrack. 2,5*.

avatar van Noodless
Tja, ik vond deze film ook wel heel zwak. Het verhaal verloopt zeer moeizaam met een wel zeer lange aanloop in het begin waarbij tal van idiote en nietszeggende dialogen in een auto passeren.
Zwakke horrorelementen waarbij vaak het zelfs niet in beeld wordt gebracht. De camera wijkt dan bewust gewoon af. In andere films komt dat ook wel in voor, maar dan is de verbeelding, sfeer en spanning ook groter. Hier is dus niks aanwezig. En wat te zeggen van het stupide einde ! 2/10

avatar van Creative-lady
Wat ik vind van de film? Weet ik eigenlijk niet goed.
In het begin is het inderdaad wel mooi, maar de rest? Hmmm...

Je ziet niet wat er met Romina gebeurt, je kunt het wel denken ...
Dan gebeuren er stukken ...
Maar het einde is stom.

In het begin zit ze bij de politie ofzo, moet ze haar verhaal vertellen ...
En op het einde rijdt ze gewoon weg met haar vriend. (als het al haar vriend is)

(Is ze aangeklaagd? Zit ze in de gevangenis? Of wordt ze vrijuit besproken omdat die jongens haar eerst iets vreselijks aangedaan hebben????)

avatar van _Se7en_
Voelde na nog geen uur al langer aan dan The Irishman. Wat een bak ellende.

Wat een baggerfilm.....