General Commander (2019)

Verenigd Koninkrijk / Filipijnen / Hongarije / Verenigde Staten
Actie

geregisseerd door Philippe Martinez en Ross W. Clarkson
met Steven Seagal, Sonia Couling en Byron Gibson

Jake Alexander is een CIA-agent. Hij is vastbesloten wraak te nemen op de persoon die verantwoordelijk is voor de dood van zijn collega en vriend. Hij was een belangrijk lid van het team van Alexander, maar werd omgebracht tijdens een missie in Zuidoost-Azië. Alexander krijgt van de CIA echter geen toestemming om op zoek te gaan naar de moordenaar en stapt samen met zijn team uit de organisatie.

avatar van DiDa
General Commander krijgt in November een release via 365 flix (nieuw streaming platform)
helaas alleen voor US, UK, Australie en Nieuw Zeeland.

Welcome to 365Flix.com!

Nieuwe trailer

365Flix

avatar van Lennert
Dit ziet er in zowel de internationale als Japanse trailer echt wel belabberd slecht uit. En dat nog van de regisseur van Wake Of Death, die toch echt wel zeer behoorlijk was.

Lennert schreef:

Ik vind de cinematography nog niet tegenvallen. Ik krijg niet het gevoel van een goedkoop opgenomen dtv film in bv Roemenië.

avatar van DiDa
General Commander wordt niet meer gereleased op streaming platfom 365flix. Lionsgate gaat de film in de USA uitbrengen. Nu wachten of een NL distributeur de film hier uit gaat brengen.

Nieuwe officiële trailer van Lionsgate

General Commander Trailer - YouTube

avatar van schumacher
Alweer een gedrocht van een film.
Steven Seagal zie ik graag bezig maarja, wanneer heeft die nog eens meegedaan in een echt goeie film?
Ik heb me dood zitten ergeren tijdens deze film, slecht is het. In het begin was het nog iet of wat maar derna tja.... zwak zwak.

avatar van DiDa
General Commander was eerst bedoeld als een tv serie. Vervolgens heeft men besloten om van de pilot een film te maken. Met als resultaat deze ietwat onevenwichtige film.

De opening is prima en best spannend. Vervolgens wordt de film pas weer echt leuk in de laatste 20 minuten. Wat daartussen zit voelt echt als tv serie materiaal. De verschillende teamleden worden belicht en krijgen allemaal hun 'dingetje'. Voor een tv serie prima, maar voor een film niet. En daar gaat General Commander de fout in.

Wat ik wel goed vind is het kleurgebruik en de cinematography van Ross Clarkson. De film is echt op locatie opgenomen. Dat doet de film goed. Ook is Seagal duidelijk gemotiveerd. Geen stunt doubles of voicedubbing te bekennen en hij loopt eens een keer niet als een zombie door de film (ondanks zijn ietwat beperkte screentijd). Ook wel leuk als op het einde zijn echte vrouw (Elle Seagal) meespeelt.

Tja, General Commander. Je kunt er eigenlijk niet zoveel mee. Je voelt wat de makers willen maar hier en daar voelt het toch als een gemiste kans. Ik denk dat dit beter tot zijn recht was gekomen als tv serie. Nu is het gefilmde materiaal te traag om als film te dienen.

Niet 1 van Seagal's slechtste maar ook niet 1 van zijn beste.

3 sterren.

avatar van Ras-B
Redelijke actiefilm met Steven Seagal. Zojuist bekeken. Ik vond Attrition een stuk beter. Geen stand in en voice dubbing. Weinig martial arts, 1 vechtscene tegen Ron Smoorenburg, op zich oke, maar had gehoopt op een beter grvecht tussen hun 2, wel spannend en redelijke actie. Wel benieuwd of er nog een vervolg komt op deze film. 3 sterren voor General Commander.

avatar van Ras-B
Goedenavond,

Iemand al nieuws over de nieuwe Steven Seagal film Beyond the Late?

Ras-B schreef:
Goedenavond,

Iemand al nieuws over de nieuwe Steven Seagal film Beyond the Late?

Nee, er is alleen een sales poster. Er volgt snel een officiële aankondiging. Let wel, Seagal heeft een bijrol en deelt het scherm met DMX en Johnny Messner.

avatar van Alexander1900
Tegenwoordig heeft Seagal alleen maar bijrollen. Heel jammer.