Photo de Famille (2018)

Frankrijk

geregisseerd door Cécilia Rouaud
met Vanessa Paradis, Pierre Deladonchamps en Camille Cottin

Gabrielle is een standbeeld voor toeristen, tot ergernis van haar tienerzoon. Elsa is boos op de hele wereld en raakt tot haar wanhoop maar niet zwanger. Mao is een game-ontwerper die chronisch depressief is en die zijn melancholie in de alcohol en psychoanalyse verdrinkt. Ze zijn twee zussen en een broer maar blijven op afstand van elkaar. Het moet gezegd worden dat hun ouders, Pierre en Claudine, al heel lang van elkaar gescheiden zijn en echt niets hebben gedaan om de banden van het gezin te versterken. Maar nu is er een begrafenis van de grootvader waarop de drie moeten samenkomen en erover nadenken wat ze zullen doen met hun oma.