La Sombra de la Ley (2018)

Alternatieve titels: Gun City | 1921. La Ley del Plomo

Spanje / Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Dani de la Torre
met Jaime Lorente, William Miller en Michelle Jenner

In het jaar 1921 bevindt Spanje zich in een periode van chaos en onrust. Het is immers een tijd waar de straten onveilig worden gemaakt door misdadigers en anarchisten en illegale bedrijven floreren in de schaduw. Agent Aníbal Uriarte wordt naar Barcelona gestuurd om de leiding te nemen over een missie: de daders vinden die een militaire trein gestolen hebben. Maar te midden van rellen, misdaden en corruptie zal het voor hem niet gemakkelijk zijn om zijn doel te bereiken, vooral omdat niemand op het plaatselijk politiebureau te vertrouwen is.

avatar van Kondoro0614
Tof!

avatar van schumacher
Hele goeie film.
Alles zit goed: de acteurs, het verhaal, passende muziek erbij , de decors etc...
Het verveelde geen seconde en bleef leuk tot het einde.
Ze spraken dan wel Spaans maar deze keer ergerde ik me er helemaal niet aan, waarschijnlijk doordat de film me echt boeide en ik er volledig in mee was.

Ik vond het een zeer goeie film zeker na de vele prullen die ik soms de laatsten tijd heb gezien, dan is zo'n film een verademing.

Goeie film waarin een aantal agenten de opdracht krijgen een lading gestolen wapens terug te vinden. De film speelt zich af in het Barcelona van 1921 waar de bevolking in opstand komt. Een prima verhaal, dat wellicht niet echt verrassingen bevat, maar onderhoudend genoeg is. De film ziet er goed uit met een prachtige aankleding en een paar mooie, lange takes.

schumacher schreef:
Hele goeie film.

Wat moeten ze dan spreken.
Chinees?

avatar van schumacher
eempag schreef:

Wat moeten ze dan spreken.
Chinees?

Niet iedereen kijkt graag naar een film waar men een andere taal spreekt: meestal is dat engels of de eigen taal die men het liefste hoort. Ik heb al films in het Spaans of andere taal gezien die me echt irriteerden, dat was bij deze film helemaal niet het geval. Dus wrm krijg ik deze reactie lol, ik heb alsook een 4.5 gegeven, was voor mij een steengoeie film.

avatar van John Milton
schumacher schreef:

een teken om af te stappen van wat je daarvoor zei

John Milton schreef:
een teken om af te stappen van wat je daarvoor zei

Nee hoor ik vind het prima als je liever naar engelstalige films kijkt maar voor mij moet een Spaanse film die in Spanje speelt Spaanstalig zijn.
Dat verhoogt het realisme.
Gaat een beetje om het Allo allo effect waarin Fransen Engels spreken met een zwaar aangezet Frans accent, maar dat was nog grappig bedoelt.

avatar van John Milton
Quote je nu niet de verkeerde persoon, eempag?

John Milton schreef:
Quote je nu niet de verkeerde persoon, eempag?

Ben bang van wel

avatar van vranque
Wat een heerlijke muziek bij de aftiteling. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar op zat te wachten.Het einde. Ach, sfeervol, goed geacteerd en mooi in beeld gebracht maar nee, dit deed me niks. Onnodig gedraai in het plot zorgt voor verwarring. Leuk is voor wie de serie le casa de papel gezien heeft. Denver en Moscou komen voorbij. Die serie is tien x beter dan deze film.

avatar van jippie2010
Mooi Spaans historisch misdaad drama.
Sfeervol gedaan, over het algemeen overtuigend, met een prima cast.
Het is allemaal net even wat te gelikt maar kijkt daar niet minder om weg. Het verhaal had nog wat meer finesse verdiend, maar al met al een keurige Spaanse productie. *3,5

avatar van Kondoro0614
Toch na het lovende gedachten van eind oktober deze film snel opgezet toen hij beschikbaar was (zondag pas gekeken) echter vond ik hem wat tegenvallen. Er hing echt wel een sfeer, en de film was over het algemeen ook wel een sfeermaker maar het was soms iets gecompliceerd, of ik heb gewoon niet op zitten letten! De film ziet er onderhouden uit, strak gefilmd en ook (zoals ik al zei) met een perfecte setting gebracht waardoor er toch een sfeer ontstond. Het verhaal was niet al te spannend, we volgen een groep agenten die worden ingezet om een verloren vracht van wapens terug te vinden maar dankzij corruptie is het toch wat moeilijker om te werken. We volgen Barcelona in het jaar 1921 waar natuurlijk net de opstanden tot gang kwamen en dat was ook goed te merken, overal waren stakende mensen te vinden. Meh, redelijke film die een matig verhaal verwerkt, zo héél spannend was het niet!

avatar van popcorn en cola
Niet bepaald aangetrokken tot deze film vanwege de tijd waarin deze zich afspeelt, toch maar gaan kijken zonder enige verwachtingen. Verrassend goed, spannend verhaal, het kijken meer dan waard

avatar van Grindhouse62
Heb deze film zojuist op Netflix gekeken en vond het een prima film. Goed verhaal, prima camerawerk, kostuums, settings en voldoende actie. De sountrack vond ik zeer goed. Zeer zeker een aanrader. Van mij 4.0