The Men (2017)

Alternatieve titel: Alien Code

Sciencefiction / Mystery

geregisseerd door Michael G. Cooney
met Kyle Gallner, Azura Skye en Mary McCormack

Cryptograaf Alex Jacobs wordt naar een geheim laboratorium gestuurd om er een mysterieus, versleuteld bericht te ontcijferen. Alex slaagt erin het bericht te ontcijferen en doet een schokkende ontdekking: het bericht is afkomstig uit de toekomst. Alex keert terug naar huis, maar krijgt er te maken met een reeks onverklaarbare incidenten.

avatar van knusse stoel
Misschien wordt her en der niet sterk geacteerd door de heren die de bijrollen vertolken maar in zijn geheel heb ik mij met deze film wel vermaakt. Het gaat over een computerspecialist die de computer puzzels verwerken kan, iets waar ik nog moeite mee heb, en die helaas door misstappen in het verleden niet op dit gebied meer aan de slag kan komen.
En dan komt er een dame langs die hem een formidabel voorstel doet, het geld kan binnen geharkt worden, alleen doet hij dat en wat zijn de mogelijke gevolgen?
Een leuk bedacht geheel en door de ontbrekende kwantum-kennis kan ik niet controleren of alles wat in de fil gesteld en verteld wordt, op waarheid berust.
Toch geef ik "The men" met liefde een mooie 7+!

avatar van Left4Dead
Low budget, voelbaar op alle vlakken. Verhaal wil zo graag interessant zijn maar het is een aardige opgave om geconcentreerd te blijven. Het acteerwerk is matig, de cameravoering idem. Het script voelt erg langzaam aan. Men wil zo graag uitleg doen in dit soort films die de kwantumtheorie als kapstok gebruiken, alleen past het niet in dit veel te klein doosje.

De personages komen niet lekker uit de verf, mede door de acteerkwaliteiten als het script. Ze zijn me gewoonweg niet interessant genoeg. Nee een aardige miskleun in mijn ogen dit werkje. Saai en traag zijn de woorden die voor mij de zaak de juiste belichting geeft. Dit terwijl het gegeven waarop het verhaal zijn basis heeft getrokken een zeer interessant onderwerp is. Nergens echt spannen of, boeiend.

Veel gelul, weinig inhoud. 2**, met veel moeite de film uitgezeten.