• 8.297.348 stemmen

Bon Bini Holland 2 (2018)

Komedie | 89 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jon Karthaus

Met onder meer: Jandino Asporaat, Liliana de Vries en Julien Croiset

IMDb beoordeling: 5,5 (501)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 13 december 2018

Plot Bon Bini Holland 2

Robertico wil zijn vriendin Noella ten huwelijk vragen. Net op dat moment besluit deze laatste een "time-out" in te lassen. Robertico is vastbesloten om haar terug te winnen en vliegt haar achterna naar Nederland.

imageimageimageimage

Ken Maduro

Agent Greg

avatar van ASroma

ASroma

Dit is zo slecht, plaatsvervangende schaamte.

avatar van richette

richette

als je jandino leuk vind heb je wel een extreem lage standaard hoor.

Wat een verschrikkelijke vent en de film is al net zo....slecht dus.

avatar van Shadowed

Shadowed

Hm.

Ik zie veel recensies die de film beschuldigen van racisme, waar ik het op mijn beurt totaal niet mee eens ben. Ik vind dat Nederlanders ook wel wat humor mogen kennen en de zelfspot ontbreekt op deze pagina gewoon een beetje. Alsof Asporaat zichzelf hier niet te kakken zet, de film met een open mind bekijken is een beetje een must.

Verder is het geen beste film met soms bedenkelijke humor. Asporaat probeert heel hard om van de film een hilarisch lachfestijn te maken, maar buiten wat aardige scenes tussendoor kreeg de film me weinig aan te lachen. Dat heeft ermee te maken dat de humor er gewoon wat te dik bovenop ligt. De film probeert te hard om een komedie te zijn en dat straalt eerder ongemak dan effectiviteit uit.

De stijl is niet zo boeiend verder. De beelden op de Caribische eilanden zijn mooi te noemen vanwege de locatie, Nederland wordt wat saaier in beeld gebracht. Ik bedoel, de Caribische eilanden zijn naar mijn mening een stuk mooier om op te filmen omdat het klimaat daar zo anders is, en dat kan spectaculaire beelden opleveren. Jammerlijk genoeg besluit Asporaat al na 20 minuten van de locatie te vertrekken.

De dialogen zijn soms onverstaanbaar en personages lijken ook regelrecht uit andere films te zijn weggelopen. Pollemans bijvoorbeeld is eigenlijk gewoon iemand die in New Kids Turbo moet zitten, waar hij ironisch genoeg ook nog in speelde. Die types werken gewoon averechts met dit soort films, die het meer van hysterie moeten hebben. Als je daar van houdt is deze film al snel van jou, voor mij ligt het er allemaal te veel bovenop.

Ook ben ik van mening dat dit soort films ondertussen wel een iets beter verhaal mogen kennen dan dat deze film nu heeft. Bon Bini Holland 2 maakt het zichzelf nu wel erg makkelijk en maakt liever nog een grap waarmee een restaurantgast met een pan buiten westen wordt geslagen dan dat het aandacht besteedt in personages of verhaal. Het is een slordige, redelijk onzichtbare film geworden die soms wel grappig is, maar daar blijft het dan ook weer zo'n beetje bij. Niet echt een goed voorbeeld voor Nederlandse cinema in ieder geval.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Wat is dit kinderachtig flauw zeg. Maar dit is nou wel de typische humor die de, laat ik het maar, jörgen raymann fans noemen, goed vinden. Ik heb een Surinaamse vriendin gehad die hier echt dubbel om lag. Wat voor mij onvoorstelbaar was. Nou weet ik niet of dit ook echte Suri/Antilliaanse humor is, maar die mensen kunnen het in ieder geval wel waarderen. Dat is natuurlijk hun goed recht, want ik wil wel de laatste zijn die uitmaakt wat iemand leuk/grappig mag vinden. Maar mijn humor is het zeer zeker niet. Dit is me net iets te kinderachtig. En dan steeds dat "je moeder"

Waar slaat dat nou weer op, denk ik dan

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Na het zien van deze film weet ik het zeker: onze planeet is de psychiatrische afdeling van het universum.