Bon Bini Holland 2 (2018)

Nederland

geregisseerd door Jon Karthaus
met Jandino Asporaat, Liliana de Vries en Julien Croiset

Robertico wil zijn vriendin Noella ten huwelijk vragen. Net op dat moment besluit deze laatste een "time-out" in te lassen. Robertico is vastbesloten om haar terug te winnen en vliegt haar achterna naar Nederland.

Vanaf 13 december in de bioscoop (eOne)

avatar van Quentin
Lijkt net zo racistisch te worden als het eerste deel, teaser bevat alvast weer dat 'white face' karakter en het beschamende Chinese typetje.

avatar van Kondoro0614
Mijn god...

avatar van BlueJudaskiss
Quentin schreef:

Omgekeerd racisme is blijkbaar wél toegestaan. Dubbele moraal heet zoiets.

avatar van Shadowed
Waarom.

avatar van martijn011
Gisteren in de bios de trailer gezien. Hilarisch slecht.... Als er zelfs in de trailer geen 1 goede grap gemaakt kan worden...

Omdat er ook mensen zijn die dit soort humor wel kunnen waarderen. Hoe flauw het ook mag zijn.

avatar van Uier
Initieel was je bericht mij niet helemaal helder, maar je aanvullende post maakt het geheel duidelijk. Dank daarvoor.

Zwolle84
Als ik die vre-se-lij-ke poster zie hangen in de bios erger ik me al kapot. Lijkt me echt een hel om de "film" te moeten zien.

avatar van soom
Zwolle84 schreef:
Als ik die vre-se-lij-ke poster zie hangen in de bios erger ik me al kapot.
Gewoon doen of je niets ziet als je langsloopt, is niet moeilijk.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wel fijn dat er na 11 dagen pas 17 Moviemeter-users de moeite hebben genomen om deze poep in de bioscoop te bekijken. Ik kan me vaak best inbeelden dat mensen bepaalde films leuk vinden, maar dit soort dieptrieste ellende met de werkelijk altijd irritante en ongrappige Jandino...nee.

Zwolle84
soom schreef:
is niet moeilijk.

Wel.

Allemaal zure mensen hier hoor.

HorrorFan007 schreef:
Allemaal zure mensen hier hoor.

Omdat de meeste mensen het een ruk film vinden,het is ook een ruk film.
Maar Jandino denkt dat die alles kan, maar acteren is daar niet één van!!

Verder wens ik iedereen op Moviemeter een goed 2019 toe!!

Ik snap het wel, maar ieder zijn humor he

Bon Bini Holland 2 is een racistische film, maar waarom hoor ik nu geen types als Sylvana Simons? Omdat nu de blanke mensen worden gediscrimineerd. Dat veel mensen dit niet zien en gezellig mee lachen laat zien dat deze film gemaakt is voor het klootjesvolk als publiek.

In het begin van de film wordt er iets gezegd van 'die witte mannen pakken onze vrouwen straks nog af'. Stel dat we dit omdraaien? Die zwarte mannen pakken onze vrouwen af. Nou dan is het land te klein..Dan denken we in hokjes noem het maar op. En dat is het probleem van deze film. Continue wordt de blanke man als niet goed neergezet. Sterker nog de enige twee badguys in de film, de FC Kip manager en schoonzoon Christiaan zijn blank.

En voor ik het vergeet is er nog het karakter Gerrie, de oudere vrouw, gespeeld door Jandino. Kan iemand mij vertellen waarom dit wel mag? Een donker persoon als blank persoon verkleed, maar als we dit omdraaien is het racisme? (Denk aan het Wendy van Dijk typetje Dushi wat nu niet meer zou kunnen). Heb dan lef en verkleed je ook als Chinees of Indiër. Maar nee dat gebeurt niet. Het karakter Ling Ling wordt namelijk wel gewoon door een Chinees gespeeld.

En echt ik snap dat er in de Nederlandse film meer kleur mag zitten dan de afgelopen tien jaar, maar ALSJEBLIEFT zet de blanke en donkere mensen als gelijkwaardig neer, bijvoorbeeld een John Travolta en Samuel L Jackson in Pulp Fiction. En niet zoals in deze film waarbij ik continue word herinnerd dat we bestaan uit blanke en donkere mensen.

avatar van Lakte
Gister heen geweest, vond het wel een leuke film! Heb me wel vermaakt. wel heel erg fout maar daar hou ik altijd wel van.

De film deed mee erg denken aan de film Filmpje! uit 1995 met Paul De Leeuw, komt denk ook ook door de typetjes en dat het grotendeels op Curaçao is opgenomen.

Je moet er wel van houden, snap het wel dat sommige mensen Jandino niks vinden.

avatar van RebbelDebbel
Gisteren heen geweest op verzoek van manlief. Tenenkrommend slecht. Racistisch en uitermate grof. Ik kreeg echt last van plaatsvervangend schaamtegevoel. Een enkele keer gelachen, maar vooral gestoord aan deze film.

Ieder zn ding natuurlijk, maar ik heb m met tegenzin uitgezeten.

avatar van YouDrunkGoHome
Ik weet nog goed dat ik van plan was om naar Baby Driver te gaan maar de voorstelling miste omdat ik mijn auto nergens kon parkeren, zo druk was het! Bleek dus dat Jandino een show gaf in de Kuip, naast de Pathé. Dat was meteen de eerste en de laatste keer dat ik een film door hem heb laten verpesten.

avatar van blok
Dit is gewoon een film met wat flauwe grappen, mijn kinderen kunnen er om lachen. Niks mis mee, een paar kon ik ook waarderen. En nee, het is geen filmatografisch hoogstandje geworden.

Wat dat omgekeerd racisme betreft; doe niet zo moeilijk. Als we allemaal in de Denk, Sylvana en PVV kramp schieten en niet meer om grappen over onszelf kunnen lachen, dan zijn we volgens mij net zo erg. De pot verwijt de ketel etc.

avatar van WMiltenburg
Goedemorgen,

Van de week als laatste kans deze film nog mogen zien!
Persoonlijk kan ik mij niet vinden in de mening van bovenstaande. Het moge dat wellicht niet mogelijk zijn deze karakters omgekeerd af te beelden, maar voor zo'n discussie ga ik niet voor naar de bioscoop.
Jandino heeft een leuke, ietwat voorspelbare film gemaakt. Humor was er zeker en een paar keer goed gelachen. Maar deze film zal niet heel lang in mijn geheugen gegrift staan. Leuke film, maar niet meer dan dat. De cast vond ik goed en het filmwerk ook voldoende:)…

Eindconclusie: leuke film, maar hij zal op verjaardagen niet besproken gaan worden.

Hallo ik ben Jandino en ik ben grappig. Nee, nu niet meteen gaan lachen doe dat maar in de film. Ik heb nog zo gezegd bij deel 1, ga nou niet roepen dat het grappig is want dat wekt verwachting. Het is afgrijselijk. Een man trekt een jurk aan en rent als een scheldende travestiet door de film. Wat een idioterie. De racistische Rotterdamse Gerrie ziet er uit als een mislukte zombie. O, er is ook nog een verhaal maar dit is de grootste uitdaging om die te vinden. Ik ben net uit het revalidatie centrum ontslagen voor kromme tenen van deel 1. Ik heb alweer een afspraak moeten maken, ? zero points.

Vond hem iets leuker dan deel 1, maar kan dat dit een zeer persoonlijke ervaring is, omdat ik me bij de eerste voornamelijk heb geërgerd aan de irritante typetjes van Asporaat en ik bij dit vervolg al een zekere gewenning had. Eigenlijk gewoon meer van hetzelfde, leuke absurde humor af en toe in de bijrollen, als Asporaat in beeld komt haak ik echter nog steeds even af. Onbenullig filmpje eigenlijk, slap verhaal, maar als dit de ontspanning is die je nodig hebt na een moeilijke dag ga je gang. Als project in het kader van Holland Promotion is dit kinderachtige gedoe beschamend, een verkleedpartijtje in je eigen slaapkamer is waarschijnlijk ook opwindender, maar aangezien we jaren geleden toelieten dat Paul de Leeuw Filmpje! mocht afleveren, moeten we Asporaat ook gunnen dat hij zijn eigen doelgroep mag bedienen.

fred1946
pamela200 schreef:

Toppie review is leuker dan de film lol

avatar van Movieman42
OMG! Zelden zo'n troep gezien. Ik kreeg de neiging om tomaten naar het scherm te gooien!

De film heeft een Gouden Kalf gewonnen..dit laat wel zien dat de Nederlandse film op sterven na dood is.

avatar van 3 2 1 cut
Filmpjekijken schreef:

Ik ben het helemaal met je eens. Als je dit artikel leest (en de reacties hier op deze MuMe) dan moeten de andere ‘genomineerde’ films wel een soort ‘Home-Made’ amateur filmpjes zijn geweest. Blijkbaar het huidige nationale niveau.

Maar ! Deze Bon-Bini overwinning is natuurlijk wel de grap van het jaar ! Zat er toch nog iets leuks aan deze film

avatar van Ajax&Litmanen1
Filmpjekijken schreef:

Bon Bini Holland 2 kreeg van het Nederlandse publiek de meeste stemmen en passeerde de andere twee genomineerden in deze categorie, Verliefd op Cuba en Doris. In 2016 werd ook het eerste deel in de reeks met het Gouden Kalf van het Publiek onderscheiden.

De concurrentie was moordend

Bizar dat 700.000 mensen naar dit soort strontfilms gaan. Ik zal maar niet teveel generaliseren over wat voor types dat moeten zijn...lekker lachen, gieren en brullen om die hi-la-ri-sche Jandino die zo lekker gek doet. Uiteraard niet op vrijdagavond naar de film, dan is immers The Voice op tv.

Ik lag dubbel van het lachen en ik hoop dat er nog een derde deel komt.

avatar van BlueJudaskiss
Waar ik nog wel kon lachen om het lekker boute & foute eerste deel, begon bij mij bij deel 2 al heel snel de verveling toe te slaan. Ik verwacht bij een film als deze geen diepgaand verhaal, maar wat er hier gebeurde was wel heel erg dun: het waren vooral veel losse sketches die van zichzelf al niet heel erg leuk waren.

En tja, het is natuurlijk wel een dubbele moraal: haal het als blanke niet in je hoofd om stereotypes van een andere cultuur neer te zetten, maar ben je Jandino Asparaat dan mag je makkelijk een Indiër op een grotesque manier neerzetten. En die blanke mevrouw en Judeska... Ik vond ze ook niet grappig meer.

Wat Ajax&Litmanen1 zegt is trouwens niet helemaal waar: de film trok volgens het Filmjaarboek slechts 403.000 bezoekers. Nog steeds een behoorlijk aantal, maar toch wel een verschil. Waar was dat Gouden Kalf trouwens voor? Het lijkt me niet dat er voor het scenario een prijs zou worden uitgereikt, maar van de visuele effecten zou ik dat best begrijpen. Net zoals dat Norbit ooit een Oscar won voor een van de technische aspecten.

Evengoed: 1,5*

Dit is zo slecht, plaatsvervangende schaamte.

avatar van richette
als je jandino leuk vind heb je wel een extreem lage standaard hoor.
Wat een verschrikkelijke vent en de film is al net zo....slecht dus.