• 8.297.910 stemmen

Met onder meer: Anne Curtis, Brandon Vera en Joross Gamboa

Oorspronkelijke taal: Tagalog

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot BuyBust

"How many lives are you willing to sacrifice?"

Een speciale politie-eenheid wordt erop uitgestuurd om de sloppenwijken van Manilla te ontruimen. Al gauw blijkt echter dat dit een vast opgezet plan was en worden zij verraden. Een race tegen de klok begint wanneer zij zich uit hun benarde situatie willen redden.

imageimageimageimage

avatar van DreamTech

DreamTech

Wat een lekkere ruwe actie film ! Een compleet politie team word in de val gelokt in een drugs wijk ( geen pand ) ! Ze moeten vechten voor hun leven om er uit te komen terwijl de hele wijk achter ze aan zit ( lijken wel zombies ) Ik moest een beetje denken aan The Raid ! En wat een zenuwen muziek haha al met al lekkere actie film de versie die ik gezien heb duurt geen 90 min. maar dik 2 uur trouwens !

avatar van schumacher

schumacher

In het begin had ik iets van het kan nog wat zijn, korte tijd later begon het wat aan te slepen en derna, éénmaal het begint, dan stopt het ook niet. Het probleem is: het is een hele tijd hetzelfde en gewoon meer vh zelfde , jammer. Er zaten her en der wel wat leuke scenes in ,daardoor nog een 2.5.

2uren ong vond ik echt te lang.

Gemengde gevoelens bij deze film. Was niet slecht maar zeker ook niet top en zeker het niveau niet van the raid. The raid was op alle vlakken 50 keer beter als dit.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Niet best hoor, 2 uur lang naar zeer matige actie kijken is een hele lange zit. De gevechten zien er echt niet goed uit en het verhaal is ook niet veel soeps. Ik heb maar met een half oog zitten kijken, het is gewoon nergens boeiend genoeg.

avatar van mjk87

mjk87

Hele matige film. Doet een beetje denken aan The Raid of die andere Indonesische film die recent aan Netflix is toegevoegd. Ook die zijn niet perfect want vooral eentonig en duren te lang, net als deze film. Maar deze Filipijnse film is qua actie ook enorm matig. Chaotisch in beeld gezet, mede omdat het in de nacht speelt en zo nogal donker is. Maar ook qua montage en beeldvoering niet heel overzichtelijk. Ik raakte al snel zo het overzicht en de interesse kwijt. En het geweld zelf is ook niet zo lekker over the top waardoor het wat vlakjes is allemaal. Ondanks af en toe leuke muziek en lekker kleurrijke belichting kon ik hier eigenlijk niets mee. 1,0*.

Onderhond

Lastig.

Film ziet er op stills vooral erg mooi uit. Erg fijn gebruik van kleur, boeiende settings en de composities zijn druk maar aansprekend. Maar in beweging verliest het jammer genoeg erg veel van zijn flair. Vooral dan tijdens de actiescenes, waar deze film toch erg hard op leunt.

De acteurs zijn niet bepaald lenig of imposant, het camerawerk oogt goedkoop en de actie zelf is ook maar droef. Beetje lam meppen (vaak ook maar half raak) en wat schieten en dat dan héél héél héél héél vaak. Het is raar dat ze daarvoor niet wat betere mensen gevonden hebben, want het zit de kwaliteit van deze film toch wel erg hard in de weg.

Als misdaadfilm werkt het beter, vooral omdat de camera dan wat rustiger is en de acteurs ook iets beter hun werk doen. Zorgt ervoor dat het einde op zich ook wel iets beter te pruimen valt en de film zo toch nét iets positiever afsluit, maar een actiefilm die dik anderhalf uur aan ondermaatse actie brengt, da's niet al te best.

avatar van IH88

IH88

BuyBust

Aardige actieknaller. De vechtchoreografie is soms niet al te best, en alleen Anne Curtis weet er nog wat van te maken. Voor de rest is het veel knokken, met een aantal onrealistische en soms ronduit belachelijk uitziende vechtscènes. Maar de setting is fantastisch gekozen, de sfeer is donker en naargeestig, en hoofdrolspeelster Curtis zorgt ervoor dat je nog een beetje meeleeft met één personage. Het verhaal is matig en je weet precies wie het overleeft (en wanneer er weer iemand doodgaat), maar vermakelijke onzin is het allemaal wel.