Never Grow Old (2019)

Ierland
Western / Actie

geregisseerd door Ivan Kavanagh
met Emile Hirsch, John Cusack en Antonia Campbell-Hughes

Patrick Tate en zijn gezin wonen in een rustig dorpje. De dorpsbewoners komen in de problemen wanneer een bende bandieten het dorpje overneemt. Iedereen die niet doet wat zij zeggen wordt op genadeloze wijze omgebracht. Patrick kiest de kant van de bandieten in de hoop zijn gezin te beschermen. Daar krijgt hij al snel spijt van.

avatar van macrobody
Ok film maar niets wat we nog niet gezien hadden. Wel interessant om te zien de tegenstelling tussen het geloof en wat de man in dit geval echt wil. De dominee van het dorp trekt volle zalen want de lokale bar is gesloten. Dit is slecht voor de zaak van Pat Tate want hij is begrafenisondernemer. Dan komt John Cusack de boel op stelten zetten en opent weer de bar. Binnen no time zitten de mannen daar weer ipv de kerk. Drinken, gokken en neuken vind een man toch leuker dan een gebed zingen in de kerk. Ook veel beter voor de business van Pat want die heeft ineens weer een hoop werk. Eind goed, al goed zou je zeggen maar dan gebeuren er een aantal dingen die aan het geweten knagen van Pat en dan kan je raden hoe het afloopt.

avatar van DreamTech
macrobody schreef:

Volkomen met dit eens maar film bleef mij toch boeien lekker realistisch en niets mis mee !!

avatar van schumacher
Ik had het echt niet verwacht maar dit was echt wel een leuke film en ja het einde is voorspelbaar maar dat heb je denk ik met 90% vd films.

Mooie opbouwende film met een leuk en gruw sfeertje die er kwam door die 3 gangsters.
Je kan gerust stellen dat dit een film is die realistisch is, dus geen overdreven gedoe of rambo gedoe.
Film blijft idd heel de tijd boeien, de acteurs deden het ook best goed, de muziek zat goed, hele leuke nacht gehad.

Wat mij betreft zeker een aanrader.

avatar van Brabants
Never Grow Old kent als western actiefilm een lekker sfeertje met de nodige spanningsopbouw tot het eind. Het acteerwerk vond ik niet echt bijster sterk. Emile Hirsch en John Cusack hadden makkelijk vervangen kunnen worden door acteurs zonder naam. Weet haast zeker dat de kwaliteit dan geëvenaard werd of zelfs beter zou zijn geworden.

avatar van filmkul
Matige western. Het verhaal is niet erg origineel. De uitwerking is aardig. Het is een niet standaard pief paf poef western. Kavanagh kiest voor een donkere, wat saaie setting en bouwt de spanning langzaam op zonder al te veel actie. Soms wat saai, maar de film blijft onderhoudend. Het einde laat zich redelijk voorspellen. Het acteerwerk is vrij standaard. Cusack blijft een doorsnee acteur. 2,5

avatar van mr rumson
Never Grow Old is een grauwe western .
Je moet er dan ook maar van houden van die modderige straatjes .
De kleuren die we te zien krijgen zijn meestal bruin met zwart .
Maar ook de film zelf kent veel donkere scenes .
De achtergrond muziek vind ik overigens prima en geeft de western nog wat extra sfeer mee.
Het verhaal zelf is niks nieuws .
Er zijn dan ook westerns genoeg waarin een groepje outlaws het stadje in nemen .
Met de actie zit het wel goed .
Niet dat er overdreven veel actie inzit maar wel van alles wat.
Wat ik wel minder vond waren de hoofdrol spelers .
John Cusack daar had met gemak een andere acteur voor gekund.
Hij voegt voor mij niks extra's toe.
Al met al leuk om een keer gezien te hebben deze sobere western .

avatar van Brix
mr rumson schreef:

Wat ik wel minder vond waren de hoofdrol spelers .
John Cusack daar had met gemak een andere acteur voor gekund.
Hij voegt voor mij niks extra's toe.

Wat zonde van Cusack, die twintig jaar geleden in de western "The Jack Bull" (1999) zo sterk speelde

avatar van mr rumson
Brix tja dat is ook zo in Jack Bull speelde hij ook nog goed.
Prima western ook .
Maar zo zijn er meer kijk bv naar Val Kilmer die voor mij de beste Doc Holiday speelde.
Zo ik begrijp schijnt die ook tegen te vallen in Wyatt Earp's Revenge.

avatar van nadrin
Veel duistere sfeer en ruwheid. Maar wel een knappe film

avatar van Icer
Meevaller, een wat macabere western waarin het verhaal zich rond 1850 af speelt. Het geheel is donker, de omstandigheden erbarmelijk. Er is niks, alleen maar bagger, slecht weer, niks te vreten en sinistere brute figuren. De wet is een aanfluiting en kan de mensen niet beschermen. Er valt verder weinig te lachen, de kinderen in de film maken het sfeertje compleet. Het verhaal is wel wat voorspelbaar, maar al met al goed gedaan.

avatar van 10-StepKill
Mijn God, die Cusack ziet er op de poster uit als een gesmolten Orc!

avatar van Duke Nukem
Cusack is inderdaad niet zo mooi verouderd. En met zijn lange haren en donkere kleren doet hij me een beetje denken aan Michael Madsen. Wat me nog meer opvalt, is dat Emile Hirsch sterk op Jack Black lijkt. Een duistere western, zowel letterlijk als qua thema zo duister als de nacht. Geen overdreven actie of heldendaden, maar gewoon realistisch en sober. Thema's als religie, hebzucht en moord worden aangehaald. Het hoerenhuis staat letterlijk vlak tegenover de kerk. Mooi hoe de priester op het einde de zondaars letterlijk naar de hel wil sturen.