Kyô no Kira-kun (2017)

Japan
Romantiek / Drama

geregisseerd door Taisuke Kawamura
met Taishi Nakagawa, Marie Iitoyo en Shôno Hayama

Ninon en Yuiji wonen bij elkaar in de buurt, zitten op school in dezelfde klas, maar hebben nog nooit met elkaar gesproken. Yuiji is een van de populaire jongens op school. Ninon daarentegen is een in zichzelf gekeerde eenzaat, die nog nooit een vriendje heeft gehad. Bij toeval heeft zij tijdens een gesprek van haar ouders opgevangen dat Yuiji vanwege een ernstige aandoening nog maar een jaar te leven heeft. Wanneer Ninon op een dag op school vernederd wordt door een klasgenoot, springt Yuiji voor haar in de bres. Niet veel later bekent Yuiji haar dat hij bang is om eenzaam en alleen dood te gaan. Ninon belooft hem tot aan het einde aan zijn zijde te blijven.

Ik heb niks tegen sentimentele liefdesgeschiedenissen, maar je kunt ook overdrijven. Dit is van begin tot einde één groot tranendal met amper een handvol verluchtende scènes. Je wordt hier niet vrolijk van, temeer niet omdat het acteerwerk, vooral van Marie Iitoyo, bijzonder matig is.