Diamantino (2018)

Portugal / Frankrijk / Brazilië
Komedie / Drama

geregisseerd door Gabriel Abrantes en Daniel Schmidt
met Joana Barrios, Abílio Bejinha en Chico Chapas

Diamantino is 's werelds grootste voetbalster. Hij verliest echter zijn speciale touch en eindigt zijn carrière in schande. Hij besluit op zoek te gaan naar een nieuw doel. Daarvoor zet de internationale sterspeler een waanzinnige odyssee in gang waarin hij geconfronteerd wordt met het neofascisme, de vluchtelingencrisis, genetische modificatie en de jacht op de bron van genialiteit.

avatar van McSavah
De Terrence Malick parodie in deze film.

That’s the immense strength of this film: cycling through genres and styles as Abrantes and Schmidt see fit. From one minute to the next, it can veer from spy territory into sci-fi, political satire, tender romance, or something else. For one montage of Diamantino’s growing relationship with his adopted son the film suddenly adopts Terrence Malick-like cinematography and a track from The Tree of Life (2011) soundtrack plays.

Bron

Hoop dat dit nog opgepikt wordt. Mag wel ns wat luchtigers in de filmhuizen.