Diamantino (2018)

Portugal / Frankrijk / Brazilië
Komedie / Drama

geregisseerd door Gabriel Abrantes en Daniel Schmidt
met Joana Barrios, Abílio Bejinha en Chico Chapas

Diamantino is 's werelds grootste voetbalster. Hij verliest echter zijn speciale touch en eindigt zijn carrière in schande. Hij besluit op zoek te gaan naar een nieuw doel. Daarvoor zet de internationale sterspeler een waanzinnige odyssee in gang waarin hij geconfronteerd wordt met het neofascisme, de vluchtelingencrisis, genetische modificatie en de jacht op de bron van genialiteit.