Die Stropers (2018)

1 stem

Zuid-Afrika / Frankrijk / Griekenland / Polen

geregisseerd door Etienne Kallos
met Morné Visser, Juliana Venter en Alex van Dyk

Zuid-Afrika, Vrijstaat, bastion van een geïsoleerde witte gemeenschap, de Afrikaners. In deze landelijke en conservatieve wereld waar kracht en mannelijkheid de sleutelwoorden zijn, is Janno een aparte jongen, broos en gereserveerd. Op een dag neemt zijn moeder, een vurig christen, Pieter mee naar huis, een wees van de straat die ze heeft besloten te redden, en vraagt Janno hem als een broer te accepteren. De twee jongens engageren zich in een strijd om macht, erfenis en ouderlijke liefde.