The Parting Glass (2018)

geregisseerd door Stephen Moyer
met Edward Asner, Rhys Ifans en Melissa Leo

Een broer rouwt met zijn twee zussen om de dood van hun jongere zus. Ze gaan naar haar appartement om de spullen door te spitten waardoor ze herinneringen ophalen. Ze worden bijgestaan door hun vader en de tot weduwnaar geworden echtgenoot. Samen maken ze een portret op van de vrouw die ze zijn verloren.

avatar van Pazmaster
Een vrij luchtig drama, met af en toe een komische noot, en een prima spelende cast. Het verhaal op zich is niet heel erg interessant, het is vooral herinneringen ophalen, maar de chemie tussen de acteurs is dusdanig goed dat het toch prettig is om naar te kijken. Het einde is helaas wat minder sterk, maar al met al geen slecht filmpje.

avatar van Brabants
The Parting Glass heeft qua inzet een hoge waarde maar qua output weinig om handen. Karakterontwikkeling is zeker een manco. Zonder deze investering zal geen enkele film slagen. Zo is hier ook het noodlot onontkoombaar.