Huba (2014)

Alternatieve titel: Parasite

Polen / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Anna Sasnal en Wilhelm Sasnal
met Joanna Drozda, Jerzy Gajlikowski en Wojtek Slowik

Een oude man heeft een baan in een grote fabriek. Hij heeft een zwakke gezondheid. Zijn dochter is een alleenstaande moeder die geen werk heeft. Ze heeft een zoontje van een paar maanden oud. De oude man laat zijn dochter met haar kind bij hem intrekken. Ze leven quasi in armoede in zijn kleine, vervallen huis zonder enige voorzieningen behalve een radio. Stilaan creëert het feit dat vader en dochter nu samenwonen onverwachte veranderingen in hun relatie.