Pervert Park (2014)

Denemarken / Zweden / Verenigde Staten
Documentaire
77 minuten / 56 minuten (tv-versie)

geregisseerd door Frida Barkfors en Lasse Barkfors

Een woonwagenkamp in Florida. Op het eerste gezicht is er niet zoveel aan de hand. Maar als men dichterbij komt valt op dat de bewoners enkelbandjes dragen. Dit in verband met vluchtgevaar. De inwoners van het park bestaan louter uit mensen die seksmisdrijven hebben begaan. Deze documentaire tracht meer duidelijkheid te geven over de situatie waarin deze criminelen verkeren en over hun weg naar eventuele re-integratie. Confronterende vragen worden hierbij niet gemeden.

avatar van Banjo
Pervert Park !? die naam alleen al..
Over dit onderwerp had Louis Theroux ook al een documentaire gemaakt, het was wel de moeite waard. het is meestal wel oprecht commentaar..

avatar van jippie2010
Hmmm... de documentaire op zichzelf is matig gemaakt.
Beetje standaard cijfertjes aan het begin en aan het eind, met wat matige interviews er tussen in.
Maar het onderwerp boeit, de mensen zijn echt, er wordt een andere kant belicht en sympathie wordt gewekt voor veroordeelde seksdelinquenten. Al kon ik niet voor elke hoofdpersoon sympathie opbrengen. Daarnaast geeft het een inzicht op het idiote en hypocriete Amerikaanse rechtssysteem.
Krappe voldoende: *3,0