• 8.294.178 stemmen

Daughter of the Wolf (2019)

Actie / Thriller | 90 minuten

Genre: Actie / Thriller

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: David Hackl

Met onder meer: Richard Dreyfuss, Gina Carano en Sydelle Noel

Plot Daughter of the Wolf

"In the Wild, Only the Strong Survive"

Clair McKenna, een voormalig militair specialist, komt thuis na het overlijden van haar vader. Al snel staat ze op gespannen voet met haar 13-jarige zoon Charlie. Na het nieuws dat Clair een grote som geld heeft geërfd van haar vaders bedrijf wordt Charlie ontvoerd. In plaats van hulp te zoeken neemt Clair een van de ontvoerders, Larsen, als gijzelaar en dwingt hem haar te begeleiden op een gevaarlijke reis om haar zoon te redden van de mysterieuze figuur die alleen bekend staat als 'The Father'. De tocht neemt Clair mee naar de bergen van Yukon, vlakbij de Amerikaans-Canadese grens wanneer er een winterstorm nadert. Naarmate de overlevingskansen af beginnen te nemen, heeft ze geen andere keus dan een onwaarschijnlijke alliantie te vormen met Larsen om haar zoon te redden en de wildernis van het hoge noorden te overleven.

imageimageimageimageimage

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Film zag er veel belovend uit en zo begon het ook.

Helaas werd het al gauw een B-film

Wel paar mooie camera beelden

avatar van fred1946

fred1946

Aan de trailer te zien lijk me geen B-film

avatar van italklaas

italklaas

Ik dacht dat het gewoon een goedkope baggerfilm zou zijn die ik na een half uur van mijn harde schijf zou verwijderen, maar het duurde toch anderhalf uur voordat hij verdween. Was het een goede film? Nee, niet echt. Was het een slecht film? Ja, eigenlijk wel..... maar op de 1 of andere manier heb ik hem toch uitgekeken en had er een goed gevoel aan over gehouden. Misschien kwam het omdat ik een fan ben van bergen, bossen en sneeuw of omdat ik nog veel grotere baggerfilms heb gezien. Ik zou zeggen: geef het een kansje als je toch niet weet wat je de komende anderhalf uur gaat doen...

avatar van Gi-Force

Gi-Force

italklaas schreef:

Fijn om eens iemand te horen die zichzelf of zijn mening van een bepaald moment in twijfel durft te trekken ipv een film totaal af te branden als iets niet volledig naar zijn smaak is. Deze ga ik een poging geven :Respect

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Leuk om voormalig mma vechtster Carano te zien, het is nog steeds een lekker wijf. Helaas is dat het enige pluspunt wat ik kan verzinnen. Een mager script en matig acteerwerk, zelfs van Dreyfuss, ook de actie laat veel te wensen over want het ziet er gewoon echt niet goed uit. De beelden van de wolven zijn nog wel aardig maar voor de rest is het een slappe hap.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Geen erg goede film maar ben deze gaan kijken voor Gina en de wolven. De film heeft een hele mooie setting waar ik van hou, bergen en sneeuw. Het verhaal is dun en de cast kan zo vervangen worden, niemand die echt blijft hangen.

Het is een b-film met een laag budget maar keek toch makkelijk weg door de korte speelduur. Niet super goed maar ook zeker niet slecht.

avatar van Gi-Force

Gi-Force

Dit is geen A-film. De cameraman valt meestal wel onder A klasse. Het script is redelijk ok, maar heeft wel gaten. Zo'n vreemde wolven aanval op de sluipschutter en niet op de makkelijkste prooi, terwijl Vader een wolf heeft gedood. Maar de regisseur maakt ook fouten. Boven het gevallen sneeuw kan je niet voelen hoe lang geleden het vuur uit is gegaan. Dat doe je door de stenen erom heen te voelen, De geluidstechnicus mag hopen dat hij/zij pas aan het begin van zijn carrière staat. Dat heeft een hele grote impact op het gevoel of een film goed is of niet. En het klopt dat de acteurs niet van A-klasse zijn. Maar de film is door de cameraman en zijn hoog feel-good gehalte wel net voldoende.

avatar van Waku

Waku

Vrij standaard actiefilmpje waarbij de bad guys nog net niet het boeven niveau van Bassie en Adriaan en de baron aantikken. Al is Richard Dreyfuss hier zeer dichtbij mee.

Gina Carina wist mij in ieder geval ook niet te imponeren als soort van Rambo Mom.

De positieve punten in de film zijn vooral de scenes met de wolven en het prachtige camera werk.

Klein plus puntje is er ook voor sommige kills die er "smakelijk" uit zien.

En tja, rood bloed op spierwitte sneeuw valt ieder geval lekker op.

avatar van filmkul

filmkul

Matige film. Het verhaal is niet echt origineel en is zeer voorspelbaar. De uitwerking gaat nog wel. De fraaie beelden en het camerawerk weten nog wat te redden. Verder zit de film soms tegen het saaie aan en mist het echte spanning. De actiescenes zijn niet bijzonder maar zien er wel vakkundig uit. Het acteerwerk kan beter. Zoals gezegd, visueel best aardig maar het is gewoon een ordinaire b-film, maar niet slecht. 2.5

avatar van Noodless

Noodless

Het sneeuwlandschap, het vakkundige camerawerk en natuurlijk de wolven zijn de positieve punten van deze film. Het verhaal stelt niet veel voor en kabbelt gewoon wat door tot het einde waarin een paar leuke scènes in voor komen, maar die zijn vaak te danken aan de wolven , vooral die zwarte wolf is een pareltje.

Heel voorspelbaar en eigenlijk niet echt spannend. 5/10

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2004 berichten

filmkul schreef:

Hiermee is het dan ook goed verwoord. Eveneens een 2.5 van mij.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Richard Dreyfuss ergens onder een steen vandaan en dan ook nog binnen dit genre?

Toch maar even meepikken.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Het is vanaf het begin duidelijk, de regisseur had al een niet al te beste c.v. maar met deze prent is die er zeker niet beter op geworden. Het ziet er allemaal wat krakkemikkig uit. Twee redenen die ik had om dit werk te willen gaan kijken; Dreyfuss en de natuurbeelden. Want de prachtige shots van een glooiend en besneeuwd bosrijke omgeving is altijd een lust voor het oog. Carano valt heel snel door de mand, die heeft nog veel te leren.

Een beetje onpraktisch in chronologie begint het verhaal zich te ontvouwen. Het is een dun verhaaltje, niet veel m de hakken. Maar dat werkt soms wel lekker als men de rest erom heen wel voor elkaar heeft. En als natuurliefhebber is er licht plezier te genieten, echt wat een schitterende omgeving zeg. Het verhaal behelst een ontvoering van Clair's zoon. Clair zal alles op alles zetten om deze terug te krijgen, een barre tocht staat haar te wachten. Gelukkig is Clair een geharde specialist met militaire achtergrond, how convenient.

Mooie shots van prachtige (overduidelijk tamme) wolven, Claire moet zich levend zien te houden en zit een kidnapper op de hielen door het ruige landschap. Alleen hij kan Claire en haar zoon laten herenigen, hij weet waar haar zoon is. Dit is dan ook het flinterdun verhaaltje, een kat- en muisspel als gevolg. Veel spanning levert die uiteindelijk niet op, het is allemaal erg matig te noemen.

De regie is voor het merendeel niet sterk te noemen, vooral niet wanneer men de actie in beeld probeert vast te leggen. En daarmee gaat de film we aardig lek, het profileert zich namelijk zelf als actie/thriller tenslotte. Het acteerwerk schaar ik onder matig tot voldoende, helaas heeft het script ook niet veel te bieden voor de cast. Een klein survivalprentje kun je het met gemak noemen, niet meer en niets minder dan dat. De personages deden me te weinig om inleving te krijgen, en daarmee schiet de film zich lelijk in eigen voet. De soundtrack kon er mee door, geluidsspoor netjes en het beeldmateriaal keurig binnen de lijnen. Op bepaalde momenten durf ik hel zelfs knullig te noemen.

Voor de natuurbeelden kun je hem opzetten, voor het verhaal wil ik je waarschuwen om geen hoge verwachting aan te gaan nemen. Het is niet uitzonderlijk slecht maar het is in het geheel te karig. Dus 2,5** is mijn oordeel, een 5,5/10.

avatar van bounze

bounze

Zeer matige film met weinig verhaal. Zeker geen thriller. Ook de actie is maar mondjesmaat. Deze kun je beter overslaan.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuk tussendoortje.

avatar van teigertje

teigertje

Leuke aktie film, om is gezien te hebben, geen hoog staaltje.

Mooie filmcover, en beloofd veel, maar dat valt tegen.

Wel mooie natuur opnames, en best goede film muziek.

De opnames met de wolven, zijn wel mooi, in elkaar gezet.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Dit was echt te onwaarschijnlijk voor woorden.

avatar van Elchapo

Elchapo

Films waar veel sneeuw in voorkomt is heerlijk: met een dekentje op de bank geeft het een behagelijk gevoel om naar te kijken.En idd het camerawerk is geweldig en je zit als het ware zelf in de Bergen....Nadeel is dat het verhaal en het acteerwerk erg matig is,en dat is jammer.2 stars.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

fred1946 schreef:

Aan de trailer te zien lijk me geen B-film

Dan zou ik toch nog maar eens een keer heel goed kijken als ik jou was

avatar van AniSter

AniSter

Wat een onwaarschijnlijke en domme vertoning. Het enige wat hier goed aan was, waren de shots waar geen personen in voorkwamen. Aan het verhaal, met hoofdzakelijk wat gebagger door de sneeuw, zit weinig origineels. Wat betreft de cast: ik weet niet onder welke steen ze zoonlief vandaan hebben gehaald, want een natuurtalent is hij zeker niet. Dreyfuss is zo te zien met z'n laatste loodjes bezig dat hij zich in dit soort B-films vertoont.

avatar van Warning

Warning

B-film.

avatar van jerry r

jerry r

Jesus Christ wat een bout film

Meer hebben ik niet te melden