ad
  • 8.078.912 stemmen

Sensei! (2017)

Drama / Romantiek | 113 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titels: My Teacher / Sensei!... Suki Ni Nattemo Iidesuka? / 先生! 、、、好きになってもいいですか?

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Takahiro Miki

Met onder meer: Toma Ikuta, Suzu Hirose en Ryo Ryusei

IMDb beoordeling: 6,4 (958)

Oorspronkelijke taal: Japans

Oorspronkelijke titel: 先生! 、、、好きになってもいいですか?

Releasedatum: 28 oktober 2017

Over Sensei!

De 17-jarige studente Hibiki heeft in haar leven nog geen enkele romantische ervaring gehad, wanneer zij tijdens het tweede studiejaar op de hogeschool verliefd wordt op haar geschiedenisleraar Mr. Ito. Op een dag bekent ze openhartig haar liefde voor hem, maar vanwege de ethische gedragsregels betreffende de relatie van een leraar tot zijn studenten wijst hij haar af. Hibiki laat zich hierdoor niet uit het veld slaan. Stilletjes koestert zij haar verliefdheid. Tijdens een schoolfeest zoekt zij Mr. Ito weer op.

imageimage

Sachiko Nakajima

Ryoko Shimada

Shoichi Hashiba

BBarbie

Fout, maar o zo aandoenlijk verhaal over een tiener, die tot over haar oren verliefd wordt op een leraar. Afgaande op wat ik af en toe daarover lees, komt het volgens mij vaker voor dan menigeen vermoedt. Hoe dat ook zij, een ingetogen Suzu Hirose weet met overtuiging haar rol van verliefde bakvis over het voetlicht te brengen. Ook haar tegenspeler Tōma Ikuta weet de juiste snaar te beroeren. Dat maakt het tot een onderhoudend film, in weerwil van de bedenkingen die je kunt hebben.