Happy New Year, Colin Burstead (2018)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Ben Wheatley
met Neil Maskell, Joe Cole en Sam Riley

Colin huurt een weelderig landhuis zodat zijn vele familieleden er de nieuwjaarsfeesten kunnen doorbrengen. Zijn machtspositie in het gezin wordt evenwel bedreigd wanneer zijn broer David, met wie de band al een tijd is verwaterd, arriveert.

avatar van Basto
Erg benieuwd naar deze nieuwe Wheatley.

Bélon
Also Known As: Colin You Anus

Is dit wel puur drama of toch black comedy?

avatar van Mr Thee
Bélon schreef:

Is dit wel puur drama of toch black comedy?

Hahaha

avatar van BlueJudaskiss

De Brexit-link kwam voor mij niet helemáál duidelijk over, maar dat was misschien gewoon een kwestie van elementen die verloren gaan in de vertaling, of omdat de Brexit een redelijk grote ver-van-mijn-bed-show is. Ik was dit vooral en alleen gaan kijken vanwege Wheatley - A Field in England háátte ik, maar Sightseers vond ik interessant en Free Fire vond ik geniaal: drie goede redenen om dit ook een kans te geven.

Het was voor mij gewoon een aardig familiedrama met af en toe wat zwartkomische ondertonen. Leuk om Charles Dance in deze rol te zien, Sam Riley, en het duurde even voor ik Hayley Squires herkende van haar prachtige rol in I Daniel Blake. Dat de muziek van Clint Mansell kwam had ik niet door. Prettige film, maar ik moest wel verdomd goed op blijven letten om alle dialogen goed mee te kunnen krijgen.

avatar van sinterklaas
Lijkt wel alsof de poster kunst is van Alex van Warmerdam.

avatar van danuz
Vooral een vreemde crop, de huidige poster. Is het in dat geval niet beter een still te plaatsen?

danuz schreef:

Iemand is creatief geweest zo te zien

Gisteravond op Pluk de Nacht. Inderdaad wel een aardig, zwartgallig en vooral erg Britse familie-tragikomedie. De Brexitverwijzingen heb ik ook gemist tenzij de fuck-Labour, fuck the Tories rant van de jongedame meetelde