ad
  • 8.082.265 stemmen

Happy New Year, Colin Burstead (2018)

Drama | 95 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Ben Wheatley

Met onder meer: Neil Maskell, Joe Cole en Sam Riley

Releasedatum: 11 oktober 2018

Over Happy New Year, Colin Burstead

"Party. With family."

Colin huurt een weelderig landhuis zodat zijn vele familieleden er de nieuwjaarsfeesten kunnen doorbrengen. Zijn machtspositie in het gezin wordt evenwel bedreigd wanneer zijn broer David, met wie de band al een tijd is verwaterd, arriveert.

image

avatar van Basto

Basto

Erg benieuwd naar deze nieuwe Wheatley.

avatar van Bélon

Bélon

Also Known As: Colin You Anus

Is dit wel puur drama of toch black comedy?

avatar van Mr Thee

Mr Thee

Bélon schreef:

Is dit wel puur drama of toch black comedy?

Hahaha

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

De Brexit-link kwam voor mij niet helemáál duidelijk over, maar dat was misschien gewoon een kwestie van elementen die verloren gaan in de vertaling, of omdat de Brexit een redelijk grote ver-van-mijn-bed-show is. Ik was dit vooral en alleen gaan kijken vanwege Wheatley - A Field in England háátte ik, maar Sightseers vond ik interessant en Free Fire vond ik geniaal: drie goede redenen om dit ook een kans te geven.

Het was voor mij gewoon een aardig familiedrama met af en toe wat zwartkomische ondertonen. Leuk om Charles Dance in deze rol te zien, Sam Riley, en het duurde even voor ik Hayley Squires herkende van haar prachtige rol in I Daniel Blake. Dat de muziek van Clint Mansell kwam had ik niet door. Prettige film, maar ik moest wel verdomd goed op blijven letten om alle dialogen goed mee te kunnen krijgen.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Lijkt wel alsof de poster kunst is van Alex van Warmerdam.

avatar van danuz

danuz

Vooral een vreemde crop, de huidige poster. Is het in dat geval niet beter een still te plaatsen?

Onderhond

danuz schreef:

Iemand is creatief geweest zo te zien

avatar van Casartelli

Casartelli

Gisteravond op Pluk de Nacht. Inderdaad wel een aardig, zwartgallig en vooral erg Britse familie-tragikomedie. De Brexitverwijzingen heb ik ook gemist tenzij de fuck-Labour, fuck the Tories rant van de jongedame meetelde