Skybound (2017)

Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door Alex Tavakoli
met Rick Cosnett, Scarlett Byrne en Gavin Stenhouse

Vijf vrienden reizen met een klein vliegtuig van New York naar Los Angeles. Wanneer ze hun radioverbinding verliezen, krijgen ze het vermoeden dat er op de aarde een vreselijke ramp plaatsgevonden heeft. De groepsleden twijfelen of ze willen landen en ontdekken een verstekeling in het vliegtuig. Hij vertelt hen niet te landen, waardoor de situatie in het vliegtuig escaleert.

avatar van XanderJ
Het verhaal had beter uitgewerkt kunnen worden, zoals het nu weggezet word slaat het nergens op.
De acteerprestaties zijn van een niveau "b-film" en dan ben ik aardig voor onze helden.
De speech in het vliegtuig is, wat mij betreft, het negatieve hoogtepunt van de film.

avatar van Boneka
Het schijnt een C film te zijn. De film een letterlijke rampenfilm geworden. Zo ongelooflijk slecht dat zelfs 0.5 nog te veel is.

Zojuist gezien:

1. er wordt imho helemaal niet zo slecht geacteerd
2. de film had geen Mission Impossible budget, maar...….
3. vliegtuigen met rampen beneden of boven, we hebben het al eerder gezien en dit was zeker niet de slechtste
4. in vergelijkbare films (zijn die er? Iig films die zich in een vliegtuig afspelen) met grote namen is de 'plot' veelal halverwege duidelijk en weten we dat de 'grote' en bekende acteur gaat winnen. Geen verrassingen meer dus...……
5, in déze film heb je er geen flauw idee van hoe die zal eindigen en dat maakt de film mede interessant
6. het is Saving Private Ryan, maar dat pretendeert de film dan ook niet te zien
7. prima 90 minuten genoten van de film
8. ik ben het slechts op 1 puntje met XanderJ sens en dat is dat het verhaal beter (uitvoeriger is wellicht een juister woord) uitgewerkt had kunnen worden. Met heel erg bekende acteurs zou het vermoedelijk een film van 120 minuten zijn geworden.

LOL : puntje 6 in mijn berichtje hiervoor had moeten luiden : Het is GEEN Saving Private Ryan,...…..

avatar van behangdelul
Werkelijk alles aan deze film is dramatisch behalve de potentie uit het verhaal....1,5 ster dus

avatar van Phantasm
Ik vond het nog wel een aardige film om naar te kijken al heeft het wel een wat vreemd einde. Het vliegtuig is gecrasht en niemand heeft dan ook maar een schrammetje of wonden.

Dat was ik misschien in mijn berichtje van 6 september vergeten te vermelden : een eindoordeel...….
Ik ben het met de 'vorige spreker' eens dat het helemaal zo'n beroerde film nog niet was.

Wat het einde betreft : ik was al blij dat ik na een uur kijken nog steeds geen flauw idee had hoe de film zou gaan eindigen. Dat alleen al is eens een keer een verademing t.o.v. al die Hollywood produkties waarin je na een kwartier kijken al weet dat de held het gaat overleven. Enigste vraag is hoe die overleeft en wat er gebeurt tussen de eerste ramp in de film en het overleven van de held.

Nog maar eens : bij deze film is het niet te raden hoe die gaat aflopen.

avatar van Beatlestone
Wat een draak van een film. De eerste 20 minuten beginnen veelbelovend maar daarna valt alles ls een kaarthuis in elkaar. Drama en sentiment ten top en dan ook nog eens beroerd gespeeld door de jonge acteurs. Goede tijden slechte tijden acteurs spelen beter (en dat zegt genoeg)...
Overslaan deze hap!

avatar van Diederik58
Niet al te best in heel veel opzichten: ongeloofwaardig verhaal, acteurs slecht tot middelmatig, slecht dialoogscript, slechte CGI, belachelijke stunt(s). Om dit toe lichten zou ik veel van de film verraden. Gelukkig zat er tempo in zodat ik snel verlost was van deze onzin. Het einde is onbevredigend. Ik had ze een leuke verrassing willen geven. Helaas.
De makers zullen hun best hebben gedaan, zodat ik mij toch wel verplicht voelde de film helemaal te zien.

avatar van knusse stoel
Phantasm schreef:

Ja, een wonderlijk einde maar dat was de hele film zo, wonderlijk. Jong, rijk en mooi maar nog nooit iets verricht in het leven. Ach ja, ze hadden als broertjes op vaders kosten een vliegbrevet voor de jet gehaald. En de auto's kosten volgens een van hen, hetzelfde als haar geboortehuis. Welja, vanaf dat moment ben ik de film maar met een korreltje zout naast mij op de bank gaan kijken. En als je de hersens niet teveel laat werken (doen ze overdag al) dan heb je een redelijke film die een 6 net kan halen.

avatar van DoctorMovie
Een stel tieners in een vliegtuigje met acteer problemen in een dom filmverhaaltje gemaakt van hun zakgeld

avatar van meneerknoop
Deze film is zo ongelofelijk slecht dat het leuk is. Ik heb werkelijk meerdere keren krom gelegen van het lachen. Absurde logica, totaal ongeloofwaardig, slecht gespeeld, goedkope special fx echt heerlijk genieten. Absoluut hoogtepunt was wat mij betreft het briljante idee om met aan elkaar geknoopte stoelriemen uit het vliegtuig hangend met een hakbijl één van de straalmotoren los te gaan hakken. Chapeaux! Zeker kijken als je zin hebt om te lachen. Niveautje ‘The Room’