Thousand Yard Stare (2018)

Canada
Oorlog

geregisseerd door Aaron Kurmey
met Adam Munro, Kirsten Wendlandt en Gin Fedotov

Tijdens de Slag om de Kasserinepas, die plaatsvindt tijdens de Tweede Wereldoorlog, worden de Amerikanen verslagen door de Duitsers. Een sergeant wordt gescheiden van zijn peloton in een woestijn in Noord-Afrika. Hij wordt gevangengenomen door Duitse soldaten en staat doodsangsten uit. Na de oorlog keert de sergeant terug naar huis. Maar ook daar wordt hij continu herinnerd aan de oorlog.