Body at Brighton Rock (2019)

Thriller

geregisseerd door Roxanne Benjamin
met Karina Fontes, Casey Adams en Emily Althaus

Een onervaren vrouwelijke boswachter treft 's nachts een lijk aan op een afgelegen bergpad. Ze krijgt de opdracht tot de volgende ochtend bij het lijk te blijven, omdat de autoriteiten dan pas iemand kunnen sturen. Gedurende de nacht krijgt de vrouw echter te maken met zaken die haar diepste angsten te boven gaan.

avatar van Corcicus
Haar vorige twee films waren verdienstelijke pogingen. Benieuwd naar deze!

avatar van Corcicus
Bijzonder slechte film.

Er gebeurt namelijk helemaal niets. Een vrouw die de hele tijd zit te hallucineren, alsof ze de verkeerde paddenstoelen geplukt heeft in het bos. De corny editing was best gaaf, maar daar red je het niet mee.

avatar van Grunn-in-en-verkoop
Het lezen van de samenvatting van deze film is het spannendste, want verder in de film wordt het geen moment spannend, deze kost moeite om helemaal uit te kijken.
Verder ben ik het met bovenstaande samenvatting van ''Corcivus'' eens.

avatar van Spartaan1986
Roxanne Benjamin had in Southbound best een aardig segment, dus ik was wel benieuwd hoe haar eerste echte solo film uit zou pakken. Niet zo best helaas. Er gebeurt een uur lang vrijwel niks, er is een ontmoeting met een vreemdeling en er wordt een lijk aangetroffen. Het acteerwerk van de hoofdrolspeelster was erg matig en haar acties en reacties waren dom en ongeloofwaardig. Pas de laatste 5-10 minuten weet de film eindelijk enige spanning op te wekken en er volgt een aardige twist maar dat was veel te laat om de film te redden. Zo'n prachtige locatie en er dan zo weinig spanning uit halen is best knap. Teleurstellend.

avatar van AniSter
Met pijn en moeite uitgekeken. Gelukkig maar, want het einde maakte nog een heel klein beetje goed.

avatar van shugenja
Het einde en het begin maakt en breekt een film. Je weet dit als het goed is als filmmaker. Deze film kenmerkt zich wat mij betreft vooral door de luiheid van de makers. Het lijkt wel alsof ze er geen zin in hebben. Het begint met een scene waarin hoofdpersonage te laat is en aan het rennen is. Ondertussen zien we een briefing, die zij dus aan het missen is. Het is al meteen duidelijk, hier word een typetje geïntroduceerd en geen personage. Dit houdt de hele film aan, het is ook veelzeggend dat geen enkel type in deze film een achternaam heeft. Hoofdpersonage "Wendy" is van bordkarton, haar acties slaan nergens op en je kan het de actrice niet kwalijk nemen want zoals gezegd van meet af aan wilde niemand een poging doen om echt iets goeds ervan te maken.

Het einde daar wil ik geen woorden aan vuil maken, dat is gewoon alsof je als kijker in je gezicht gespuugd word door de makers en je krijgt er een klap bij. Bedankt voor het kijken, sukkel. Er gebeurde eigenlijk de hele tijd niks het was allemaal maar een soort van hallucinatie. Ik bedoel, de allereerste keer 40 jaar geleden dat iemand met deze plottwist kwam toen was het nog zo nieuw en waaaaauw dan was je helemaal verbaasd en alles. Maar in 2020 als je met zo een twist komt dan ben je gewoon gemakszuchtig. Weer zo een film die nooit gemaakt had hoeven worden, zonde van de tijd en geld.

2 sterren gewoon omdat het technisch gezien allemaal wel prima is en je toch wel afvraagt wat er allemaal aan de hand is. Wat mij dus weer geirriteerd maakt over het einde. Als je film zo draait op dat "wtf gebeurd er allemaal" dan moet je echt met een goede twist of verklaring op het einde komen anders voel je je als kijkers gewoon bij de neus genomen.

avatar van schumacher
Nog een 1 voor de soms leuke 80's muziek. (Denk ik toch).