Wunderland (2018)

Alternatieve titels: 1944 - Battle of the Bulge | Battle of the Bulge

Oorlog

geregisseerd door Steven Luke
met Tom Berenger, Steven Luke en Andrew Stecker

De Ardennen, kerstmis 1944. Het peloton van luitenant Gene Cappa wordt naar een rustig deel van de frontlinie gestuurd. Er worden geen problemen verwacht, de militaire inlichtingendienst rapporteert dat het Duitse leger alleen nog wat kinderen en bejaarden in het gebied heeft. Maar wanneer Cappa en zijn mannen aankomen blijkt niets minder waar. Zwaarbewapende SS troepen voeren aanvallen over het hele gebied uit. Het blijkt de aanloop naar het Ardennenoffensief, een gigantische Duitse operatie waarbij 200.000 troepen ingezet worden, massaal gesteund door tanks en zware artillerie…

avatar van jeb777
Deze Amerikaanse soldaten zijn wel heel erg goed! Ze schieten 3 kogels af en er vallen 5 Duitse soldaten dood neer.

avatar van steffv1
ik had hier toch echt een asylum van verwacht

avatar van knusse stoel
In elk geval een voldoende, jammer dat de regisseur een beetje blind is, want de soldaten liggen volgens mij duidelijk in beeld voor de Duitsers in de opmars. Kan ook zijn dat de Duitsers blind zijn want volgens mij moeten ze op een afstand van 50 meter toch duidelijk de vijand gezien hebben.
Maar voor de rest redelijk gespeeld en een aardig verhaal wat meer uitgebouwd had kunnen worden en had de film beter kunnen scoren. Speeltijd is ongeveer 80 minuten.
Een 6.

avatar van sorbonne
Man man
Je hebt een B film en je hebt dit afkooksel ervan.

avatar van badfans69
Wunderland (2018) - Trivia - IMDb
The movie was almost exclusively filmed on a 100 acre property in Big Lake, Minnesota. Many of the trenches and all of the buildings existed on site prior to filming as the property is regularly used for airsoft games and WWII reenacting

De trailer zegt mij al genoeg. Ik ga deze film niet zien, denk ik. De soldaten zien er nogal schoon uit.

avatar van jan
jan
Saai

Had Tom geld nodig of zo? Slap aftreksel van het origineel. Hier en daar een voertuig opgedoken
en dan maar low budget iets in elkaar flansen. Erg jammer.

Op 'uss Indianapolis, men of courage' na de slechtste film ooit gezien. vanaf 20m afstand schieten 10 amerikanen zo'n 50 duitsers ovethoop terwijl er maar 1 amerikaan wordt geraakt. Halverwege afgezet.