Mei Hao De Yi Wai (2017)

China
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Wi Ding Ho
met Lun-Mei Gwei, Kun Chen en Jingchun Wang

Wanneer een arrogante en streberige advocaat bij een auto-ongeluk om het leven komt, blijkt bij aankomst in het hiernamaals dat zij door een regiefoutje veel te vroeg is. Zij wordt teruggestuurd naar de aarde om daar tijdelijk de plaats van iemand anders in nemen. In dit alternatieve leven is zij getrouwd en moeder van twee kinderen.

Dit is niet de eerste film over iemand, die vanuit het hiernamaals teruggestuurd wordt naar de levende mensen, maar in mijn ogen wel een van de betere. Het is een vermakelijke tragikomedie annex fantasie over een onaangename carrièrevrouw die een herkansing krijgt. Het zijn vooral de voorvallen met de kinderen, die verborgen karaktereigenschappen tevoorschijn laten komen. Een eenvoudig, leuk en knap geconstrueerd verhaaltje, fraai camerawerk en veelzijdig acteerwerk van Lun-Mei Gwei.