• 11.467 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jennifer Lopez, Milo Ventimiglia en Vanessa Hudgens

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 20 december 2018

Plot Second Act

"Her talent was real. Her résumé was not."

Maya is een 40-jarige vrouw die worstelt met frustraties uit onvervulde dromen. Op een dag krijgt ze de kans zich te bewijzen bij Madison Avenue. Ze kan daar laten zien dat straatwijsheid even waardevol kan zijn als de kennis van een boekenwurm.

Social Media

kappeuter (crew films)

Vanaf 27 december in de bioscoop (The Searchers)

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

De film kent zijn leuke momenten maar is over het algemeen nogal flauw kwa humor. Wel een dik feel good-gehalte, dus je gaat goedgemutst weer op huis aan. Dat is ook wat waard.

avatar van macrobody

macrobody

NetFlix niemendalletje. Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.

avatar van schumacher

schumacher

Feelgood filmpke, niks mis mee.

Jlo ziet er nog altijd goed uit en ze kan echt wel goed acteren.

Geen seconde verveeld.

scorsese

• 11910 berichten

Matige film waarin een vrouw een promotie misloopt en onder valse voorwendselen een nieuwe baan krijgt. Het verhaal zit iets te vol en ook de plotwending komt geforceerd over. Clichématige personages en de humor is nogal belegen en voorspelbaar. Wel een fijne cast en Jennifer Lopez doet niets verkeerd, echter weten ze de film niet geheel te redden.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Lopez is nog steeds een lust voor het oog en zij is dan ook de enige reden dat ik deze film heb gekeken. Voor de rest stelt de film weinig voor, voorspelbaar, clichématig en vrij zoet. De cast doet het niet eens zo slecht maar het verhaal is gewoon niet erg boeiend.

avatar van clubsport

clubsport

Aardig maar een komedie zou ik het niet echt kunnen noemen , hooguit een aantal spaarzame glimlachscenes.

Verder viel hij me nog wel mee al was het verder geen hoogvlieger maar meer een plot wat we al heel vaak in dit soort drama komedies hebben gezien , de uitvoering is degelijk .

avatar van restroom

restroom

Been there, done that... Onder valse voorwendselen succes behalen, toegeven dat je fout zat, alle clichés komen aan bod. Eind goed al goed... is er nog cola?

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Best leuk, maar meer ook niet. Soms zeer flauwe niet leuke grappen. Jennifer Lopez speelt goed. En is mooi om naar te kijken. Verder weinig om over te vertellen. Aardig tussendoortje.

Tarkus

Deze film, een komedie, kon me helemaal niet bekoren.

Jennifer Lopez doet het goed, maar het verhaal.. pfff tenenkrommend saai...

Snel vergeten...

avatar van mrklm

mrklm

Maya [Jennifer Lopez] is een hardwerkende veertiger die gedesillusioneerd is wanneer de verwachte promotie bij het warenhuis waar ze al 15 werkt aan haar neus voorbij gaat. Na een aanvaring met haar nieuwe leidinggevende Arthur besluit Maya het voor gezien te houden, ook al weet ze dat het moeilijk wordt om een nieuwe carrière op te bouwen zonder de juiste diploma’s. Na een gesprek met haar beste vriendin Joan [Leah Remini] maakt Joans zoon Dilly [Dalton Harrod] stiekem een nepprofiel voor Maya waardoor ze als adviseur aan de slag kan gaan bij een gerenommeerd cosmeticabedrijf. Een uitgelezen kans, maar die is wel gebaseerd op een leugen. Maya krijgt de kans zich te bewijzen in een interne concurrentiestrijd met de veel jongere dochter van de eigenaar Zoe [Vanessa Hudgens]. De rol van de worstelende moeder die een kans krijgt om haar leven te beteren zit Lopez als gegoten, ook al zijn de plotwendingen wat vergezocht en is het einde vrij voorspelbaar. Het scheelt dat Lopez’ beste vriendin Leah Remini hier de rol speelt van... haar beste vriendin. De oprechte ontspannen chemie tussen die twee maakt dit prima uit te zitten.

BBarbie

Min of meer formuleachtige film met een krampachtige twist ergens halverwege. Afgezien daarvan bewandelt de film inmiddels platgetreden paden. Niet onaardig, maar daar is alles mee gezegd. En fan van J.Lo zal ik wel nooit worden, vrees ik.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige romantische komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Collins

Collins

Een medewerkster in een supermarkt weet dankzij een valse curriculum vitae een hoge positie in een cosmeticaconcern te bewerkstelligen. Een feelgood-film. Met humor. De hoofdrol is voor Jennifer Lopez. Lopez speelt wel vaker in dergelijke films en speelt haar rol geroutineerd. Van de kijker wordt uiteraard een flinke brok medeleven verwacht alsmede een humoristische inslag die aansluit bij de humor in de film. Tja, daar liep het voor mij spaak. Laat ik het maar meteen toegeven. Ik had van beide zaken niet veel last.

Het script riekt erg naar de plotlijn van Maid in Manhattan (2002). Ook met Jennifer Lopez. Erg origineel is Second Act derhalve niet. Het is dat Lopez het altijd wel leuk doet in dergelijke rollen, maar desondanks is de film die om haar personage heen is gebouwd niet best. Het script lijdt gewoonweg aan een groot gebrek aan inspiratie. Het bevat geen enkele verrassende ontwikkeling.

Na een paar ogenblikken in de film te hebben vertoeft, is het verloop goed uit te tekenen. Heel spannend en heel grappig is het allemaal niet. Het is dan ook een goed idee van de maker om zo halverwege de film een tweede plotlijn te introduceren en de film van wat drama te voorzien. We houden de moed erin. Het lijkt een aardig idee maar de nieuwe plotlijn blijkt als dramatische toevoeging geen succes. De plotlijn is vergezocht, werkt heel mechanisch en stikt van de toevalligheden. Er is niets mis met wat toeval, maar de hoeveelheid toeval waarmee de personages in Second Act te maken hebben, is absurd. De dramatische toevoeging levert derhalve amper emotionele binding met de personages op, terwijl me dat toch de bedoeling leek.

Dankzij een groot gebrek aan originaliteit is Second Act ook als komedie niet erg geslaagd. Toch is de film niet geheel vrij van humor. Met dank aan de personages. De personages zijn eigenlijk best leuk getypeerd en vallen af en toe humoristisch op. En dat is een knappe prestatie in een film die maar weinig aanleiding tot vrolijkheid geeft.

avatar van jordorientje

jordorientje

Zoals elke romantische komedie heel erg voorspelbaar. En cliché. Maar ach voor een maandagavond prima te doen.

Iedereen heeft het trouwens over Jlo, ik vond haar juist heel erg tegenvallen. In haar videoclips weet ze haar “volle” lichaam altijd goed te bewerken en shoppen, maar hier is het toch echt heel duidelijk dat ze eigenlijk best wel gezet is en een flinke achterwerk heeft. Desalniettemin ziet ze er alsnog goed uit voor haar leeftijd natuurlijk.

Maar ik vond juist Hudgens opvallen, Jezus wat een mooie meid. En Remini deed het ook goed, zoals altijd, ik heb echt om haar gelachen.