City of Joy (2016)

Verenigde Staten / Democratische Republiek Congo
Documentaire

geregisseerd door Madeleine Gavin
met Christine Schuler-Deschryver, Denis Mukwege Mukengere en Eve Ensler

Documentaire over Congolese vrouwen die pijn omzetten in kracht. Deze vrouwen en meisjes waren slachtoffers van verkrachting tijdens het conflict in de Democratische Republiek Congo. Ze leren in de 'City of Joy' om te gaan met hun verleden, weer van zichzelf te houden en om uiteindelijk leiders te worden in hun gemeenschap.