Joy (2018)

Oostenrijk

geregisseerd door Sudabeh Mortezai
met Joy Alphonsus en Mariam Precious

De Nigeriaanse Joy verdient haar geld middels seks, waarbij de meeste van haar inkomsten naar haar 'madame' gaan. Ze woont in een studentenhuis met andere vrouwen die soortgelijke 'contracten' hebben. Hun paspoorten zijn ingenomen totdat zij de schuld van hun illegale reis naar Oostenrijk hebben betaald. De families van de vrouwen in Nigeria leven onder constante dreiging van voodoo als de vrouwen zich niet gedragen - een bedreiging die elk van hen uiterst serieus neemt.

avatar van Verhoeven
De manier hoe er hier Sinterklaas werd gevierd was niet alleen voor de personages schrikken maar ook voor het publiek. De zwarte pieten leken wel demonen. Best wel griezelig.

avatar van NovaChe
Verhoeven schreef:

Krampus - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org

avatar van kleez
Verhoeven schreef:

‘Onze echte’ cultuur heeft zoveel diepgaande betekenissen... Het is oprecht jammer dat een deel van onze werkelijke geschiedenis van Nederland (pre-Christelijk), zo onder gesneeuwd is. Gelukkig is er de laatste jaren weer meer interesse naar, het is enorm interessant.

Goed drama over de Nigeriaanse Joy die door schulden in de prostitutie in oostenrijk beland. De film geeft een duidelijk en waarschijnlijk realistisch beeld over de wereld achter de prostitutie.

Een drama dat me niet kon boeien.... een drama dus....