Class Rank (2017)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Eric Stoltz
met Skyler Gisondo, Olivia Holt en Kristin Chenoweth

Het enige wat Veronica ervan weerhoudt om zich in te schrijven bij de universiteit van Yale, is het feit dat ze nummer twee staat op de stemlijst voor de schoolverkiezingen. Daarom bedenkt ze een plan om medescholier Bernard te kiezen voor het schoolbestuur en het classificatiesysteem te omzeilen.

Gezapige romcom met een tamelijk apart verhaal over twee streberige scholieren, waarvan er een opmerkelijk uit de toon valt door zijn archaïsch taalgebruik. De afloop is uiterst voorspelbaar.
Parallel daaraan een tweede, minder prominente verhaallijn over de ontluikende relatie tussen twee ouderen. Dat deel van de film is een stuk leuker dan het wel en wee van de tieners, vooral vanwege de wijze waarop Bruce Dern en Kathleen Chalfant invulling geven aan hun rollen.