King in the Wilderness (2018)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Peter W. Kunhardt

Martin Luther King Jr. wordt in deze film tijdens de laatste jaren van zijn leven gevolgd via de persoonlijke verhalen van de mensen om hem heen: van de goedkeuring van de Voting Rights Act in 1965 tot zijn moord in 1968. Deze periode, die grotendeels uit de geschiedenisboeken is weggelaten, biedt een duidelijk inzicht in het karakter van King. Een man die er alles aan deed om geen geweld te gebruiken in een land dat met de dag instabieler werd.