Inland Sea (2018)

1 stem

Japan / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Kazuhiro Sôda

Net als veel andere delen van Japan lijdt het vissersdorp Ushimado aan een vergrijzende bevolking. Elke dag neemt Murata nog steeds zijn boot mee naar de binnenzee die Honshu en Shikoku scheidt, twee van de belangrijkste eilanden van Japan. Hij verkoopt zijn vangst op de lokale markt. Een grote hoeveelheid deelt hij met Koso, die de lokale vishandel drijft en dagelijks in haar bestelbus door het dorp rondreist. Ze kent de voorkeuren en gewoontes van haar klanten van binnen en van buiten en vertelt de filmmakers hoe lang elk van de leegstaande huizen reeds is verlaten.