L'Empereur de Paris (2018)

Frankrijk
Avontuur

geregisseerd door Jean-François Richet
met Vincent Cassel, Olga Kurylenko en Denis Ménochet

De negentiende eeuw. Vidocq is berucht om zijn succesvolle ontsnappingen en ook in Toulon, waar hij een nieuwe straf uitzit, zegt hij zijn celmaatjes snel gedag. In Parijs poogt hij een rustig leventje te leiden tot hij wordt ingehaald door zijn verleden en hij beschuldigd wordt van een misdaad die hij niet heeft begaan. Vidocq krijgt zowel de autoriteiten als de onderwereld op zijn dak en moet de waarheid onthullen om zijn onschuld te bewijzen. Hiervoor moet hij samenwerken met de politie. Hij wordt chef van een groep oud-veroordeelden en heeft zo zijn eigen methodes om de criminaliteit in Parijs een halte toe te roepen.

Ha, een nieuwe film over Vidocq.
Vidocq (2001) vond ik erg sterk.

avatar van Noodless
Degelijke film, maar wel minder sterk dan die van 2001. Hier draait alles puur rond misdaad en mist de mysterieuze accenten die in Vidocq (2001) meer aanwezig waren. De locaties en decors zijn prima. Het camerawerk soms wat minder tijdens de actiescènes : soms te donker of te snel dat het niet overzichtelijk wordt. 6/10