The Ashram (2018)

India / Verenigde Staten
Fantasy / Thriller

geregisseerd door Ben Rekhi
met Sam Keeley, Manoel Orfanaki en Hera Hilmar

De Amerikaanse scepticus Jamie ontvangt een cryptische boodschap en besluit naar de Indiase Himalaya af te reizen om het spoor van zijn vermiste vriendin op te pikken. Daar ontdekt hij een geheimzinnige gemeenschap geleid door een goeroe met vreemde krachten die al dan niet betrokken is bij haar verdwijning. Terwijl Jamie zijn speurtocht doorzet, beseft hij al snel dat hij meer heeft ontdekt dan hij had verwacht en dat deze mysterieuze berg de geheimen van reïncarnatie kan bevatten - en een portaal naar een andere dimensie.

avatar van DreamTech
Mooie aparte film aanrader !

avatar van Pazmaster
Pretty bad! Een B film met zwak acteerwerk en goedkope special fx. Een slap liefdesverhaaltje verpakt in een bovennatuurlijk jasje. Afrader!

avatar van knusse stoel
Eerlijk zijn "knusse stoel"!
Onze meningen lagen enigszins uiteen.
Vriendin vond dit wel aangenaam, ikke was meer van; mm, gemiddelde film.
Het verhaal gaat over flitsen vroegere indrukken over een liefde die stuk liep op een ernstige ziekte waarvan de vrouwelijke kant niet op de hoogte was, namelijk een hersentumor bij de jongeman. Dat werd de reden voor hem om de relatie te beëindigen om haar hiermee niet te belasten.
Daarna verdween Sophie (de vriendin) spoorloos in de Himalaya aan de Indische zijde. Vervolgens gaat Jamie op zoek nadat hij erachter is gekomen dat hij toch niet zonder haar kan. In sommige kringen noemt men dat een "soulmate". De film loopt wel redelijk door maar de achtergronden en het verhaal zelf vond ik net als "Pazmaster" nogal ver gezocht. Zo laat hij zich bedonderen door een liftaanbieder op een motor en schijnbaar is hij dan al zijn geld kwijt. Zelf ken ik deze situaties, zelf meegemaakt en dan gaat het toch vaak iets anders dan in deze film. Toch ben ik het met mijn vriendin eens dat de film wel redelijk boeiend is als je dat soort 'mistakes' wilt vergeven en dat doe ik dan maar.
Een 5 en een kleine 8 maken vervolgens na het ompraten een 7-