Burn (2019)

Thriller

geregisseerd door Mike Gan
met Josh Hutcherson, Tilda Cobham-Hervey en Suki Waterhouse

De eenzame en labiele Melinda is werkzaam op een benzinestation waar ze zich voortdurend overschaduwd voelt door haar collega Sheila. Wanneer hun werkplek overvallen wordt door Billy, een man wanhopig op zoek naar een manier om snel geld te verdienen, loopt het helemaal mis. Melinda voelt evenwel een band met Billy waardoor ze besluit zich te bemoeien met de zaak. Het maakt voor haar ook niet uit of, en wie, er tijdens dit proces gewond raakt.

avatar van macrobody
Geen meesterwerk maar zeer vermakelijk en origineel. Acteerwerk is over het algemeen overtuigend met in het bijzonder Matilda natuurlijk. Deze film verdiend een hogere waardering mijns inziens.

Toneelstukje in een tankstation

avatar van Master Blaster
Film begon goed maar zwakte helaas snel naar beneden

avatar van Daan258
Wat een slappe troep was dit zeg!
Zoals Master Blaster al vermeld: Het begint nog best prima maar dan zakt het volledig in elkaar.
NUL verhaal en vreselijk saai.
Lekker laten liggen zou ik zeggen.

avatar van blurp194
Ontspoord.

Het idee was misschien best leuk, en het eerste kwartiertje of zo is veelbelovend. Maar daarna verliest het plot zich en verwordt het tot een lange zit met de tobberige verwikkelingen die we te verduren krijgen. Misschien ook niet de slimste keuze om Tilda Cobham-Hervey de hoofdrol te geven en Suki Waterhouse de bijrol - dat had mijn aandacht in ieder geval wat beter vastgehouden maar buiten dat, het tegenspel van de bezoekers van het pompstation is ook nogal onder de maat.

De beelden zijn dan wel weer aardig. De crew is zeker niet slecht en had wellicht wat meer in petto - met een wat beter script had er zomaar een culthitje uit kunnen komen.

avatar van schumacher
Geinig filmpke vond ik.
Bleef best boeien, er zat een ietsje mindere periode in, het begin stuk was idd het beste.
Toch heb ik best genoten van deze film.

Sterke film en goed geacteerd!

Het verdient zeker een hogere waardering dan wat hier wordt gegeven,

4 **** van mij.

avatar van Noodless
blurp194 schreef :

Dat vond ik nu net niet. Tilda Cobham-Hervey speelt haar rol overtuigend en geloofwaardig. Daarnaast vond ik het net verrassend hoe Suki als bijrol fungeerde. Leuk idee en degelijk uitgewerkt. Ik ga wel akkoord dat het tegenspel wat aan de matige kant was. 6,5/10

avatar van Drifter
Valt tegen. Het is teveel drama en te weinig actie. Het is nergens spannend, alsof er een standaard script wordt afgeraffeld.

avatar van Grindhouse62
Een matige Thriller met een psychologische inslag, die niet veel heeft te bieden en zich voornamelijk afspeelt in een benzinepomp station. Er is wel een bepaalde vorm van onderlinge spanning maar komt nooit ergens goed naar buiten. Een film als Phone Booth uit 2002 was beduidend spannender en speelde zich bijna helemaal af in en om de dichte nabijheid van een telefooncel en die film was echt claustrofobisch spannend. Burn is een matig tussendoortje voor de leuk, maar geen voldoende. Een 2.5

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette die lekker wegkijkt.