• 8.296.204 stemmen

Geregisseerd door: Mike Gan

Met onder meer: Tilda Cobham-Hervey, Josh Hutcherson en Suki Waterhouse

Plot Burn

"Hell of a night"

De eenzame en labiele Melinda is werkzaam op een benzinestation waar ze zich voortdurend overschaduwd voelt door haar collega Sheila. Wanneer hun werkplek overvallen wordt door Billy, een man wanhopig op zoek naar een manier om snel geld te verdienen, loopt het helemaal mis. Melinda voelt evenwel een band met Billy waardoor ze besluit zich te bemoeien met de zaak. Het maakt voor haar ook niet uit of, en wie, er tijdens dit proces gewond raakt.

imageimageimageimageimageimage

avatar van macrobody

macrobody

Geen meesterwerk maar zeer vermakelijk en origineel. Acteerwerk is over het algemeen overtuigend met in het bijzonder Matilda natuurlijk. Deze film verdiend een hogere waardering mijns inziens.

avatar van eldorado

eldorado

Toneelstukje in een tankstation

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Film begon goed maar zwakte helaas snel naar beneden

avatar van Daan258

Daan258

Wat een slappe troep was dit zeg!

Zoals Master Blaster al vermeld: Het begint nog best prima maar dan zakt het volledig in elkaar.

NUL verhaal en vreselijk saai.

Lekker laten liggen zou ik zeggen.

avatar van blurp194

blurp194

Ontspoord.

Het idee was misschien best leuk, en het eerste kwartiertje of zo is veelbelovend. Maar daarna verliest het plot zich en verwordt het tot een lange zit met de tobberige verwikkelingen die we te verduren krijgen. Misschien ook niet de slimste keuze om Tilda Cobham-Hervey de hoofdrol te geven en Suki Waterhouse de bijrol - dat had mijn aandacht in ieder geval wat beter vastgehouden maar buiten dat, het tegenspel van de bezoekers van het pompstation is ook nogal onder de maat.

De beelden zijn dan wel weer aardig. De crew is zeker niet slecht en had wellicht wat meer in petto - met een wat beter script had er zomaar een culthitje uit kunnen komen.

avatar van schumacher

schumacher

Geinig filmpke vond ik.

Bleef best boeien, er zat een ietsje mindere periode in, het begin stuk was idd het beste.

Toch heb ik best genoten van deze film.

avatar van Rudie

Rudie

Sterke film en goed geacteerd!

Het verdient zeker een hogere waardering dan wat hier wordt gegeven,

4 **** van mij.

avatar van Noodless

Noodless

blurp194 schreef :

Dat vond ik nu net niet. Tilda Cobham-Hervey speelt haar rol overtuigend en geloofwaardig. Daarnaast vond ik het net verrassend hoe Suki als bijrol fungeerde. Leuk idee en degelijk uitgewerkt. Ik ga wel akkoord dat het tegenspel wat aan de matige kant was. 6,5/10

avatar van Drifter

Drifter

Valt tegen. Het is teveel drama en te weinig actie. Het is nergens spannend, alsof er een standaard script wordt afgeraffeld.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2004 berichten

Een matige Thriller met een psychologische inslag, die niet veel heeft te bieden en zich voornamelijk afspeelt in een benzinepomp station. Er is wel een bepaalde vorm van onderlinge spanning maar komt nooit ergens goed naar buiten. Een film als Phone Booth uit 2002 was beduidend spannender en speelde zich bijna helemaal af in en om de dichte nabijheid van een telefooncel en die film was echt claustrofobisch spannend. Burn is een matig tussendoortje voor de leuk, maar geen voldoende. Een 2.5

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima in elkaar gezette die lekker wegkijkt.

avatar van umbra

umbra

Teleurstellend werkje, de inhoud leek me wel iets, mr de uitvoering was vrij zwakjes. Ook 3 irritante hoofdpersonages. En ook gewoon een drama ipv thriller.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Raar en lekker. Haar beweegredenen werden me nooit écht duidelijk, ik had geen idee welke kant het daarmee opging - of het überhaupt een kant opging - maar het boeide me van begin tot eind. Lekker unheimische muziek ook.