• 8.227.911 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Julian Farino

Met onder meer: Benedict Cumberbatch, Kelly Macdonald en Stephen Campbell Moore

Over The Child in Time

Stephen Lewis is een succesvol auteur van kinderboeken. Op een dag, tijdens het winkelen, wordt hij geconfronteerd met het ondenkbare: zijn dochtertje wordt ontvoerd. Samen met zijn vrouw Julie moet hij omgaan met hun verlies, dat hen beiden steeds meer opslokt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Naar het gelijknamige boek van Ian McEwan

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Oh wow, dat is opeens een stoot aan McEwan-verfilmingen.

avatar van Panta Rei

Panta Rei

Wordt vanavond uitgezonden op BBC 1 om 22.00 uur.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Het is niet eenvoudig om Ian McEwans emotioneel complexe boek uit 1987 in een televisiedrama van 90 minuten te persen, maar gelukkig is het al zeker twintig jaar geleden dat ik het voor het laatst las, dus ik kon deze verfilming vrij blanco ingaan. Veel online-recensies hebben problemen met de niet-lineair vertelde plot en missen een duidelijk einde met een heldere "closure", maar zeker dat laatste vind ik juist één van de sterke punten van het verhaal, want een nette afronding is wel het laatste waar ik na de pijn van het voorafgaande vrede mee zou kunnen hebben. De twee hoofdrolspelers zijn uitstekend (zoals te verwachten viel), maar op de een of andere manier komen de gruwelen van de onzekerheid en het gemis niet zo duidelijk over als ik had gehoopt, waardoor de film als geheel wel schrijnend is maar niet zo onontkoombaar als eigenlijk zou moeten – ik vond het boek bijvoorbeeld pijnlijker (terwijl ik toen nog géén vader was) dan de film (terwijl ik nu wèl twee –zij het volwassen– kinderen heb). Een goede film maar geen meesterwerk.

avatar van schumacher

schumacher

Ik vond het maar middelmatig.

De acteurs en het herhaal waren wel goed ze maar tging te traag, na enige tijd begon de sleur erin te komen en zat ik toch effe te blazen, in het begin kon het me boeien maar nadien verloor ik de concentratie.

Soit; maak het maar mee zoiets als ouder.

avatar van keimpeS

keimpeS

Een BBC tv-film met o.a. Benedict Cumberbatch, de film gaat over ouders die een kind zijn kwijt geraakt in de supermarkt, ontvoering. Je volgt in deze film het verhaal van de ouders, maar ook van de bizarre gebeurtenissen en toevalligheden om hun heen. Het is een tv film die best te doen is, met goede acteurs, maar idd wel traag qua verhaal. Voor mij net een voldoende!

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Ben eerlijk gezegd niet zo kapot van Benedict Cumberbatch, in tegenstelling tot vele anderen, zo heb ik 't idee. Hij heeft wel een aparte naam vind ik, lijkt wel een of ander personage uit een roman van Charles Dickens.

Stephen Lewis (Stephen King, Lewis Carroll) is een bekende kinderboekenschrijver en vader van een dochter die op een dag spoorloos verdwijnt. Niet al te best deze film. Het is natuurlijk een nachtmerrie voor iedere ouder, maar het deerde me allemaal niet. Het blijft heel erg aan de oppervlakte, het gaat totaal niet de diepte in. Traag, saai, ook heel klunzig vaak. De vader denkt zijn dochtertje ergens te zien, rent er achteraan maar valt direct op zijn muil en verliest het meisje uit het oog. Ja, zo kan ik ook wel een verhaal verzinnen.

Verder een nogal vreemde opmerking tegen zijn vrouw. Zijn vrouw is dus een jaar na de vermissing ergens anders gaan wonen en hij zegt dan: 'Als je maar gelukkig bent...' Hoe kun je in hemelsnaam nog gelukkig zijn als je zoiets verschrikkelijks hebt meegemaakt?

Tarkus

Zeer matige film over een onderwerp dat ieder ouder niet zou willen meemaken, je kind dat zo plots verdwijnt.

De film weet me niet te overtuigen, evenmin doet Benedict Cumberbatch dat, al loopt hij de ganse film in de kijker.

De film is oersaai en bijgevolg langdradig, hoewel hij 90 minuten duurt lijkt hij uren te duren, het gaat maar niet vooruit.

Snel vergeten dus... zoals wel meer films met Cumberbatch, helaas.

avatar van bloepie

bloepie

wat een prachtige ontroerende film een dikke 10

avatar van Angel9999

Angel9999

integere film, pluim

Vandaag deze film bekeken, welke ik al een poosje op de DVD recorder had staan. Ik was afgegaan op de recensie die aangaf dat het een zeer behoorlijke film was, maar desondanks had ik m'n bedenkingen bij deze film.

Maar........wat heb ik genoten, een prachtige film. Het verdriet van het ouderpaar knalt je door het scherm heen tegemoet. Benedict Cumberbatch en Kelly Macdonald zetten prima geloofwaardige rollen neer.Overigens wordt er nogal willekeurig door de tijd gesprongen gedurende de loop der jaren waarin dit verhaal speelt. En de rol van de vriend van Cumberbatch wil bij mij niet echt doordringen, vond ik enigszins storend.

Al met al een aanrader om eens te bekijken.

avatar van nadrin

nadrin

Goede acteurs slecht script

avatar van cornelis2

cornelis2

Vreselijk wat deze ouders moeten doormaken. En die problematiek wordt goed overgebracht op 't witte doek. Zeg maar de Maddie McCann-problematiek. Je dreigt daar als ouders aan onderdoor te gaan als dit maar voortduurt. Maar of deze twee hoofdrolspelers de beste keuze zijn voor deze rollen... ? Daarnaast loopt de problematiek van de vriend van de vader die genoeg heeft van de ratrace. En dan wordt het ongeloofwaardig. Die twee verhaallijnen combineren niet best met elkaar.