• 8.293.842 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Rob W. King

Met onder meer: Christina Ricci, John Cusack en Brendan Fletcher

Plot Distorted

"Don't fear the lies. Fear the truth."

Lauren Curran en haar man Russell verhuizen naar The Pinnacle, een elegant, modern appartementencomplex met alle voorzieningen, waaronder een modern beveiligingssysteem. Lauren, die herstellende is van een tragisch verlies, voelt zich veilig door de extra beveiliging, maar vermoedt al snel dat er iets mis is met het appartement, tot grote zorg van Russell, die denkt dat ze zich dingen inbeeldt. Lauren onderzoekt het bedrijf dat The Pinnacle heeft gebouwd en ontmoet Vernon Sarsfield, een complottheoreticus.

imageimageimageimageimage

Elvenraad schreef:

Want?

Omdat ik dat vind! ?

scorsese

Tegenvallende film waarin een koppel verhuist naar een luxe en goed beveiligd appartement. Een weinig origineel uitgangspunt voor een thriller met een paranoïde hoofdpersonage. Ondanks dat de personages nogal matig uitgewerkt zijn, wil je toch weten hoe het afloopt. Helaas maakt de ontknoping de film niet beter. Zonde van Christina Ricci en John Cusack zet een rol van niks neer.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Veel namen die vroeger nog wat voorstelden in filmland brokkelen af. Moeten hun honorarium uit niemendalletjes vergaren en hun blazoen laten varen. Hier wederom zo een prent die wat namen in de cast heeft maar er niets mee kan of doet. De schoorsteen moet roken, de filmindustrie holt al jaren goed achteruit. Alleen Rutte lacht verder, tis om te janken.

avatar van Onedin

Onedin

Deze film een tijdje terug al gezien.

Klonk veelbelovend, maar helaas viel behoorlijk tegen.

John Cusack ooit een veelbelovende acteur en nu wat bijrollen in diverse producties.

En voor Canadese films altijd een beetje oppassen vind ik.

Het zijn vaak een soort van TV films.

avatar van umbra

umbra

Wat een misbaksel was me dit sech, oké was al wat voorbereid met de score en recensies hier en elders, maar uiteindelijk is eigen ervaring de enige die echt telt...En njah deze bevestigd de scores hier. Vond het echt een gedrocht over de ganse lijn, personages irriteerde me mateloos, 0,0 spanning en beleving en kut verhaal en uitwerking. Dikke buis.

PS de 5+* op IMDB slaat dan ook op niets, zou rond de 3 ofzo moeten hangen ?

avatar van Phantasm

Phantasm

Was er niet echt kapot van, moet je van houden.