Mademoiselle de Joncquières (2018)

Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Emmanuel Mouret
met Cécile de France, Edouard Baer en Alice Isaaz

Marquis des Arcis weet de aantrekkelijke weduwe, tevens kluizenaar, Madame de la Pommeraye te verleiden. Wanneer hun relatie op een vreemde manier ten einde komt, beraamt Madame de la Pommeraye een plan om zich te wreken. Ze huurt de jonge prostituee genaamd Mademoiselle de Jonquières in, een vrouw die over een zeldzame schoonheid beschikt.

• Vanaf donderdag 23 mei in de bioscoop

Vanaf 23 mei 2019 in de bioscoop (Cherry Pickers Filmdistributie)

Fraai vormgegeven kostuumdrama met een geraffineerde intrige als plot. De aanloop duurt onnodig lang, want de film komt pas echt gang met het ten tonele verschijnen van moeder en dochter De Joncquières. Cécile de France speelt een van haar beste rollen. Al met al toch wel een onderhoudende film.