Little Woods (2018)

Alternatieve titel: Crossing the Line

Misdaad / Western

geregisseerd door Nia DaCosta
met Tessa Thompson, Lily James en James Badge Dale

Twee zussen, Ollie en Deb genaamd, voelen zich gedwongen illegale werkzaamheden te verrichten om hun leven te verbeteren. Ollie heeft jarenlang illegale inwoners van North Dakota voorzien van medicijnen en toegang verleend tot de Canadese gezondheidszorg. Maar dan krijgen de autoriteiten hier hoogte van.

avatar van Drifter
Het is geen western en het is geen misdaad. Het is meer een drama.
Omdat ik niet van drama films hou geef ik geen punten.
Het verhaal kabbelt maar door en is traag. Alleen Ollie komt goed uit de verf, de rest van de personen acteren niet goed en laten geen indruk achter. Het verhaal is matig.

Mooi deprimerend drama waarin overleven en onvoorwaardelijke zusterliefde centraal staat. Realistisch en geloofwaardig gebracht met prima acteer prestaties. 3.5*

avatar van Pazmaster
Als dit een western is dan eet ik m'n cowboyhoed op. Wel een prima drama met een goed verhaal en een cast die het uitstekend doet.

Matige film waarin een vrouw tijdens haar proeftijd toch weer het verkeerde pad opgaat en pillen verkoopt. Deels een sociaal drama en deels een thriller. Echter zijn beiden maar matig uitgewerkt en is de film wat langdradig. De twee zussen kennen wel erg veel tegenspoed en weten als personages niet echt te boeien (dit ligt overigens niet aan de twee hoofdrolspeelsters). Net geen 3.0 sterren.

avatar van Thomas83
Ik deel de mening van mijn voorgangers hierboven. Een western is dit zeker niet, en de film is veel meer een sociaal drama dan een misdaadfilm. Spijtig genoeg legt de film het er wel wat al te dik bovenop hoe slecht de sociaal-economische situatie wel niet is, met de verslaafden en een gebrek aan werk en fatsoenlijke gezondheidszorg. Dat wordt op zo'n manier geschetst dat het naar poverty porn neigt. Best vreemd, want verder is het juist zo'n aangenaam kleine film gebleven. Helaas deden de personages me maar weinig. 3.0*.

avatar van IH88
“You know, the best part about the day is when it's over.”

Sfeervolle film. Little Woods vindt het wiel niet opnieuw uit als het gaat om films over Amerikanen aan de onderkant van de samenleving die proberen te overleven, maar Tessa Thompson en Lily James doen het goed als zussen die maar niet weten te ontsnappen uit deze miserabele omstandigheden. De zussen krijgen wel heel veel te verduren, en het lijkt soms wel of de makers alle narigheid en ellende van de wereld in de film willen stoppen. Maar door het oprechte spel van de twee actrices blijft het interessant om naar te kijken. De grote kracht van Little Woods is de band tussen de twee zussen, en dit gedeelte is erg sterk uitgewerkt.