• 8.299.740 stemmen

The Devil Has a Name (2020)

Drama | 97 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Edward James Olmos

Met onder meer: David Strathairn, Kate Bosworth en Pablo Schreiber

IMDb beoordeling: 5,4 (976)

Plot The Devil Has a Name

"It's In The Water"

Een assertieve boer ontdekt dat zijn water is vervuild. Hij krijgt het vervolgens aan de stok met de psychotische eigenaresse van het verantwoordelijke oliebedrijf. Door deze aanvaring komt de gehele olie-industrie in opspraak.

imageimageimage

kappeuter (crew films)

Trailer geplaatst.

Beetje Dark Waters met vetter Hollywood sausje. 'dark comedy film' volgens Wikipedia.

Toch wel benieuwd, ook vanwege de cast.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Van de naam Edward James Olmos wordt ik altijd wel een beetje warm van binnen, in ieder geval als ik hem als acteur beschouw. Heb alleen zijn debuut als regisseur gezien, kwam helaas niet verder dan 3**.

Bij het lezen van het verhaal dacht ik meteen van ojee, weer eentje. Dus hier maar eens gaan sneupen en op IMDB. Nou ik sla hem dus maar over, de waarderingen springen op beide sites eruit als middelmatig, zelfs minder dan. Nou daar hebben we bakken vol van tegenwoordig. Ondanks een toch nog wel leuke cast.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

kappeuter schreef:

Trailer geplaatst.

Toch wel benieuwd, ook vanwege de cast.

Vanavond gaan we deze bekijken, dit soort van films ligt ons wel, lekker afgeven op die smerige lui met hun smerige bedrijven. Jammer dat we hen wel nodig zijn als we in een voertuig met fossiel brandstofverbruik stappen.

avatar van AniSter

AniSter

Interessante film gebaseerd op ware gebeurtenissen. Het tempo ligt vrij laag, maar als je er in slaagt om door het eerste uur te komen dan rest een vrij aardige eindstrijd. De cast is prima voor deze film. Helaas ben ik geen fan van Sheen. Sommige goed geprobeerde humor hadden ze voor mij weg mogen laten, die vond ik er niet echt bij horen en kwam dus ook niet aan. De setting en sfeer van het geheel waren goed. Mede door het geslaagde einde en de niet te lange speelduur scoort deze film uiteindelijk toch nog goed voor mij.

avatar van Waku

Waku

Ik heb betere milieu crime films gezien.

Deze" The Devil has a name"is zeker niet slecht maar verzuipt een beetje aan de vele intriges tussen de partijen onderling. Dit maakt de film onnodig gecompliceerd.

Wel wordt er zeer degelijk geacteerd zodat dit drama overeind blijft.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Bij gebrek aan beter deze vanwege de cast toch maar bekeken, had ik nou maar beter naar mijn voorgevoel geluisterd. Het verhaal is een bekend verhaal, David tegen Goliat. De kleine man tegen een groot concern met veel geld en daarmee macht.

Tot zover is het verhaal best wel interessant te noemen maar niet origineel meer voor deze tijd waarin de grote vervuilende bedrijven aardig aangepakt worden als het op vervuiling aankomt. Dat wil zeggen als de tegenpartij tenminste op goede juridische steun kan rekenen, anders heeft de gewone man nog steeds te weinig in te brengen. Dus het gevecht tussen twee partijen die er hard ingaan wordt ten tonele gebracht in deze prent.

Maar tot mijn verbazing en eigenlijk ook irritatie, vliegt het script al heel snel uit de bocht. Het serieuze verhaal wordt erg nonchalant gebracht en men probeert er zelf humor aan toe te voegen. Slecht geslaagde humor dat totaal ongepast is als je het mij vraagt. Waarom op deze manier dit verhaal brengen, ik krijg er geen vinger achter, wel weet ik dat men zich hiermee voor mij in eigen voet heeft geschoten.

De regie is oké, zitten zelfs leuke shots tussen. De cast doet het aardig maar het script maakt het hun moeilijk, dit is meermalig te zien. De film kleurt aardig binnen de lijnen, ware het dat de misplaatste slecht humor er een rommeltje van maakt. Karakters werden op die manier karikaturen, dat had niet gemoeten.

Jammer, had hem dus wel over kunnen slaan. 2,5** is het maximale wat ik eruit kan kloppen.

avatar van filmkul

filmkul

Aardig drama maar niet meer dan dat. Het verhaal kennen we en soortgelijke films zijn eerder en beter gemaakt. Waar de film zich in probeert te onderscheiden is de lichtvoetigheid en het toevoegen van wat humor. Helaas pakt dat in combinatie met het pittige thema niet helemaal goed uit. Buiten dat kijkt film goed weg maar mist wel een emotioneel einde. De overwinning komt ook niet echt als een verrassing. Het acteerwerk is verder dik in orde en tilt de film naar de voldoende. Had meer in gezeten. 3.0

avatar van schumacher

schumacher

Komt beetjen traag op gang maar nadien is het echt een leuke film en vliegt de tijd goed voorbij.

Acteurs deden het ook goed.