Little Italy (2018)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Donald Petrie
met Emma Roberts, Hayden Christensen en Alyssa Milano

Leo en Nikki, een chef in opleiding en een aspirant-restaurateur, vallen als een blok voor elkaar. Er is echter een probleem aangezien hun families elk een eigen pizzatent uitbaten en hun vaders elkaars grootste rivalen zijn. Dit heeft ook gevolgen voor de moeders die de beste vriendinnen zijn en zich bijgevolg genoodzaakt voelen elkaar op stiekeme momenten te zien. Ook de grootouders van het verliefde koppel hebben iets te verbergen en moeten in het grootste geheim afspreken om hun liefdesrelatie een kans te geven. Als de vaders van Leo en Nikki hun verhouding te weten komen, organiseren ze een pizzawedstrijd. De verliezer zal moeten verhuizen naar een andere stad.

avatar van sowhat
Aangename film met een toffe sfeer. Ideale feelgoodfilm eigenlijk. De pizza's zagen er ook wel erg lekker uit moet ik zeggen.

Ouderwets aandoende komedie zoals die tijdens de hoogtijdagen van de Hollywood studio’s bij de vleet gemaakt werden. De humor komt hier en daar wat geforceerd over, maar desondanks best een gezellige film. Bovendien is het steeds weer leuk Danny Aiello aan het werk te zien. Enigszins nostalgisch vermaak.

avatar van RoFFeL
een dikke 7,5 van ons thuis. voorspel dat wel.. maar als Italia liefhebbers is de film heel goed ontvangen. relaxte film en af en toe best gelachen

avatar van Brabants
Een oorlog tussen twee pizzarestaurants en een paar verliefde strijders besmeerd met een opeenstapeling van clichés. Een hedendaagse Romeo en Julia gespeeld door twee "niet" Italiaanse acteurs. Het was mij allemaal te eenvoudig om er het aangekondigde "feelgood" gevoel bij te krijgen. Erg geforceerd is hier zelfs een understatement.

Matige film over twee ruziënde families die allebei een pizzeria runnen. Een standaard romcom met clichématige personages waarbij je precies krijgt wat je kunt verwachten. Hier en daar wel vermakelijk en een paar smakelijke pizza's. Emma Roberts doet het prima, echter is Hayden Christensen minder goed gecast hier. Net geen 3.0 sterren.

avatar van barcam
Zeer voorspelbare maar amusante vermakelijke film.

avatar van wwelover
Los van de prachtige Emma Roberts en lekkere gerechten weinig positiefs over deze film te zeggen.

avatar van rep_robert
Little Italy heeft de beste bedoelingen en gelukkig is de film ook erg luchtig . De film heeft weinig kwaad in zin en is puur bedoelt om mensen een glimlach te bezorgen en mensen vrolijk te krijgen. Gelukkig kan Little Italy ook teren op de altijd charmante Emma Roberts, want de rest van de film wordt eigenlijk gekenmerkt door iets teveel schijtlolligheid, ontzettend flauwe personages en de hele familievete voelt ook niet kwalitatief aan.

Leuk voor een keer, maar zo ook weer vergeten.