Partners in Crime (2015)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Edward Hall
met David Walliams, Jessica Raine en James Fleet

Het echtpaar Tommy en Tuppence Beresford woont in de jaren vijftig in een voorstad van London. Terwijl Tommy zich bezighoudt met diverse ondernemingen en zijn vrouw pogingen doet hem daarvan te weerhouden, komen ze in situaties terecht die vragen om het ontrafelen van geheimen. Ze staan op het punt een wereld van spionage en bedrog binnen te treden. Een uitweg blijkt niet gemakkelijk gevonden.

Toen ik nog in een fase zat dat ik alle Agatha Christie's verslond (zo'n dikke vijftig jaar geleden) vond ik de verhalen over Tommy en Tuppence altijd de leukste. Een stel dat moorden met een spionage link oplostte, spannend en een beetje sexy. Beter dan die zelfingenomen kwast Hercule Poirot of die ouwe trol van Marple. Ook bij verfilmingen gaat het altijd om die twee en de (weinige) verhalen over Tommy en Tuppence doen nooit mee.

Tot deze serie dan. stinissen heeft ze terecht toegevoegd , maar was zelf niet erg enthousiast. Toch is dit een prachtige serie. De verhalen (hoewel tikje ouderwets) zijn uitstekend, de cinematografie, colour locale, locaties, de auto's, de kostuums, accessoires, het is allemaal om van te watertanden. Dat Cromer aan de oostkust, ik zou er zo naar toe gaan. Geinig dat ene beeld van dat Parijse steegje met de Eifeltoren op de achtergrond, wat helemaal niet kan natuurlijk, heerlijk.

De serie heeft één groot manco. Dat rare 'echtpaar' David Walliams en Jessica Raine. De chemie tussen die twee is nul komma nul. Als kijker kun je je niet voorstellen dat ze 'het' ooit gedaan hebben, al verschijnt er in het eerste deel een kind ten tonele. Wat zij in die ouwe zak gezien heeft is een raadsel, maar wat hij in haar gezien moet hebben is een nog groter raadsel; ze is net zo sexy als een diepvries konijn.

Misschien is dat ook de reden dat de serie na één seizoen is gestopt. Jammer, want dat had echt overtuigender gemoeten. Al moet ik er ter verdediging aan toevoegen dat de hartstocht van het 'echtpaar' in de boeken van Agatha Christie ook niet echt van de pagina's spat. Maar ja, dat was in de jaren vijftig (en vroeger). Mensen gaan nu gelukkig anders met elkaar om.

avatar van BlueJudaskiss
Wanneer komen we een keer van dat cliché af dat de vrouw de hand van de man vasthoudt als ze rennen? Elkaars hand vasthouden als je rent werkt alleen maar vertragend.

BlueJudaskiss schreef:
Wanneer komen we een keer van dat cliché af dat de vrouw de hand van de man vasthoudt als ze rennen? Elkaars hand vasthouden als je rent werkt super vertragend.

Ouwe brompot.