Mi Mejor Amigo (2018)

Alternatieve titel: My Best Friend

Argentinië

geregisseerd door Martín Deus
met Angelo Mutti Spinetta, Lautaro Rodríguez en Guillermo Pfening

Lorenzo is een rustige tiener in een kleine stad in Patagonië. Op een dag komt Caíto, zoon van een familievriend uit Buenos Aires, bij Lorenzo en zijn familie wonen. Caíto’s familie maakt moeilijke tijden door en kan niet voor hem zorgen. Lorenzo helpt de nieuweling zich thuis te voelen door veel tijd samen te spenderen en raakt al snel geïntrigeerd door de stille, stoere jongen. Hoewel Lorenzo niet van sporten houdt, gaat hij toch urenlang met Caíto mountainbiken.

avatar van maxcomthrilla
Mwoah

Een weinig opzienbarende film die nog een beetje gered wordt door het avontuur dat de jongens samen beleven. Hun onderlinge chemie stuurt de film voort. Film heeft het hart wel op de goede plek zitten, maar toch snel vergeten dit niemendalletje. 3*

avatar van AnyaH
Rustige, ingetogen, langzame film. Mooie beelden van de kust en het kamperen in het bos. Het deed me een beetje denken aan Hidden kisses (2016), maar deze film was minder spectaculair. Ik denk dat er meer uit het verhaal te halen was geweest, dan was de beoordeling van de film wellicht hoger uitgevallen. Helaas met een treurig einde, Caíto liet een intens verdrietige Lorenzo achter, beetje vergelijkbaar met het einde van Call me by your name (2017)......