Collateral (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Drama
230 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door S.J. Clarkson
met Carey Mulligan, July Namir en Billie Piper

Collateral speelt zich af gedurende vier dagen in Londen. De miniserie laat de escalerende gevolgen zien van een schietincident waarbij een pizzabezorger om het leven kwam. Inspecteur Kip Glaspie weigert te geloven dat er sprake is van toeval. Zij gaat vastberaden op onderzoek uit om de duistere waarheid te achterhalen.

avatar van ChantalParis
Wat een sterke mini-serie! Carey Mulligan en Nicola Walker zijn uitmuntend, zoals de hele cast trouwens. Aanrader...

avatar van david bohm
Onderhoudende miniserie maar na de sterke eerste aflevering die een hoop verwachtingen opwekt maar en die niet helemaal weet in te lossen verliest het allemaal wat aan momentum. Acteerwerk is prima het ziet er ook allemaal verzorgd uit, maar de spanningsboog dat had anders gemogen.
Redelijk.

Heerlijke miniserie die lekker wegkijkt.
Het is niet allemaal heel diepgaand, maar het kijkt heerlijk weg.

Goeie mini-serie waarin een pizza-bezorger neergeschoten wordt. Weinig vernieuwend en het begin kent wat te veel toevalligheden (zonder dat het storend is). Maar simpelweg solide en het verveeld geen seconde. De vluchtelingen problematiek is prima verworven in het verhaal. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van DarlingDionne
1e aflevering was intrigerend. De overige afleveringen behoorlijk saai. Nee, deze had ik beter kunnen overslaan...

avatar van Martijnnn
Vakkundig gemaakte serie die lastige thema's aankaart. Mooi geschoten met een aantal mooie en subtiele one shots. Carey Mulligan acteert goed maar er zit meer in haar dan deze serie er uit haalt, Billie Piper is fantastisch.

Matige mini serie waarvan ik veel meer verwachtte.
Het is allemaal nogal lang uitgesponnen, al is het dan een mini serie.
De eerste aflevering is bovendien zeer verwarrend. Het wordt wat beter in de 2de episode maar dan is de reeks niet echt meer te redden.
De vertolkingen zijn redelijk, maar het verhaal is dat dus niet.
Heb ze uit gekeken, maar heeft me toch wat moeite gekost.