• 8.302.672 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Cyprus / Rusland

Geregisseerd door: Timur Bekmambetov

Met onder meer: Valene Kane, Shazad Latif en Christine Adams

Plot Profile

"The connection is virtual. The danger is real."

De journaliste Amy Whittaker doet onderzoek naar de aanwerving van Europese vrouwen bij IS. Ze creëert een Facebookprofiel, doet zich voor als een bekeerlinge genaamd Melody Nelson en komt in contact met de IS-strijder Bilel in Syrië. De Britse man met Pakistaanse roots vertelt haar honderduit over zijn dagelijks leven als jihadist en kan het goed met haar vinden. Al gauw vraagt hij haar naar Syrië over te vliegen en zijn vrouw te worden.

imageimageimage

avatar van Flitskikker

Flitskikker

Te zien op LIFF.

avatar van jaxteller

jaxteller

Top film, met low budget weten de film boeien te houden. Heb zulke films eerder gezien en vind ze altijd boeiend. Ook gewoon goed geacteerd. Hoop op meer.

avatar van mrkos

mrkos

Had meer ingezeten.

Mensen die van films als Searching (2018) of Unfriended (2014) houden, zouden dit ook wel leuke film vinden denk ik. Al zijn die 2, na mijn mening, wel beter. Toch wel vermaakt met deze film, maar het had wel wat spannender gemogen. 3 sterren.