Profile (2018)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Cyprus / Rusland
Thriller

geregisseerd door Timur Bekmambetov
met Valene Kane, Shazad Latif en Christine Adams

De journaliste Amy Whittaker doet onderzoek naar de aanwerving van Europese vrouwen bij IS. Ze creëert een Facebookprofiel, doet zich voor als een bekeerlinge genaamd Melody Nelson en komt in contact met de IS-strijder Bilel in Syrië. De Britse man met Pakistaanse roots vertelt haar honderduit over zijn dagelijks leven als jihadist en kan het goed met haar vinden. Al gauw vraagt hij haar naar Syrië over te vliegen en zijn vrouw te worden. Amy, die intussen heel gemakkelijk van haar realiteit naar haar zorgvuldig opgebouwde leugens kan overschakelen, komt steeds meer onder de invloed van Bilels charme te zitten.

avatar van Flitskikker
Te zien op LIFF.