Bent (2018)

Spanje / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Bobby Moresco
met Karl Urban, Sofía Vergara en Andy Garcia

Danny Gallagher is een in diskrediet geraakte narcoticadetective. Na zijn vrijlating uit de gevangenis wil hij wraak nemen op de aanklager die hem heeft ingesloten en zijn partner heeft vermoord. Door zijn zoektocht wordt Gallagher gedwongen om het hoofd te bieden aan een meedogenloze, verleidelijke regeringsagente, die al dan niet aan zijn zijde staat, en zijn mentor, een gepensioneerde politieagent die zijn hele carrière tegen corruptie heeft gevochten.

avatar van Gerlof1378
Een aardige thriller met een ok verhaal en cast, Karl Urban speelt de hoofdrol en ook Sofia Vergara en Andy Gracia doen mee. Echt zo'n tussendoor filmpje die je snel weer zal vergeten, van het personage Gallagher zijn boeken die zijn geschreven door Joseph P. O'Donnell voor wie dat leuk vind.

avatar van Left4Dead
Deprimerend cliché, hoe ik het ook benadert wil..... dit is wel één van de minst originele films die ik de afgelopen maanden heb gezien. Valt op dat Garcia de laatste tijd ook niet echt selectief is met de rollen die hij uitkiest, de schoorsteen moet roken tenslotte. Een al eeuwen oude formule is uit een stoffige kast gehaald en als kapstok voor deze misdaad-thriller wannebee gebruikt.

Nergens blinkt de film in uit, alles is gewoon opgelepeld en weinig tot sterke punten zijn uit de prent te halen. Alles blijkt volledig tot middelmatig bestempeld te kunnen worden, we hebben het allemaal al duizend keer gezien. Een aantal ontwikkelingen binnen het verhaal liet mij menigmaal fronzen.

Mis je nu echt iets als Bent niet gezien hebt, nou nee in het geheel niets dat je misloopt. Het is niet verschrikkelijk maar zeker niet bijzonder te noemen hoe de cast en regisseur alles in beeld brengen. Ook de soundtrack verlaat nooit de veilige wegen van cliché, als je daar trots op moet zijn laat ik in het midden.

Eéntje om te vergeten.

avatar van schumacher
Geeuw.
Int begin was het nog wel iets of wat, derna zakte het in en viel ik bijna in slaap.
B-film.

avatar van Rodger
Ook niet echt wakker kunnen blijven bij deze film, dus een paar stukjes gemist.
Kan deze ook niet aanraden, of je moet slecht in slaap kunnen vallen..
Ondanks dat het een prima cast is, geen hoogvlieger.
1.0 *

avatar van mixmaster
Ik heb me wel vermaakt met deze film, oke het is geen topper maar zeker niet slecht.
Het acteerwerk is goed en het verhaal is ook prima, wel wat voorspelbaar.

Redelijke B-film. Soort eigentijdse film noir. Urban, de moderne Mike Hammer, is de hele 96 minuten bezig uit te zoeken wie het heeft gedaan, en wordt uiteraard omringd door bloedmooie en zeer gewillige vrouwen, dus als dat je ding is......Regisseur Moresco houdt de spanningsboog behoorlijk lang intact, en je zou hem dan ook haast vergeven dat de diverse plotwendingen nogal uit de lucht komen vallen, dus wie op zoek is naar logica is bij Bent aan het verkeerde adres. Hoofdrolspeler Urban, die van chagrijnig kijken zijn handelsmerk lijkt te maken, heeft eigenlijk te weinig charisma voor een dragende rol, maar echt storend is zijn bijdrage dit keer gelukkig niet. Gelukkig duikt good old Garcia op in een goede maar typerende bijrol. Qua talent laat hij de rest van de cast moeiteloos in zijn schaduw staan en zo krijgt een dergelijk middelmatig werkje toch nog enige glans.

avatar van Noodless
Een gemiddelde film die voldoende onderhoudend is door de vele plotwendingen en dat je samen met Urban op zoek gaat wie achter de hele zaak zit. Door de vele plotse wendingen, soms ook niet te volgen, krijg je een wat complex verhaal dat duidelijker wordt naar het einde. Aardig, maar meer ook niet. 6/10

avatar van Phantasm
Redelijk, het viel me eigenlijk wat tegen.