Genezis (2018)

Alternatieve titel: Genesis

Hongarije

geregisseerd door Árpád Bogdán
met Milán Csordás, Anna Marie Cseh en Eniko Anna Illesi

Dronken racisten vallen 's nachts een Roma-nederzetting aan, gooien benzinebommen en schieten op vluchtende families. De moeder van de negenjarige Ricsi wordt gedood. De getraumatiseerde jongen moet bij zijn grootouders gaan wonen. Zijn harmonieuze jeugdwereld is nu onherroepelijk verbrijzeld, hij is wanhopig op zoek naar stabiliteit... Middelbare scholier en gepassioneerde boogschutter Virág vermoedt dat haar vriend Misi mogelijk betrokken is geweest bij de aanval op het Roma-dorp. Wanneer haar vermoedens worden bevestigd, komt ze terecht in een diep emotioneel conflict. Ze neemt een gewichtige beslissing. Hanna, een advocaat die gewend is aan succes, wordt benoemd tot advocaat van Misi. Morele vragen en haar eigen verleden dwingen haar om haar weg in het leven opnieuw te beoordelen.