Gurrumul (2017)

Australië
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Paul Damien Williams
met Geoffrey Gurrumul Yunupingu, Michael Hohnen en Sting

De inheemse kunstenaar Geoffrey Gurrumul Yunupingu, die werd gevierd door publiek in binnen- en buitenland, was een van de belangrijkste en meest geprezen stemmen uit Australië. Blind van zijn geboorte vond hij doel en betekenis via liederen en muziek geïnspireerd door zijn gemeenschap en land op het eiland Elcho in het verre noordoosten van Arnhemland. Hij leidde een traditioneel Yolngu-leven, en zijn doorbraakalbum 'Gurrumul' bracht hem op een kruispunt toen het publiek en artiesten over de hele wereld zijn muziek begonnen te omarmen.